STUTTGART (REUTERS) - Nemecká módna spoločnosť Hugo Boss AG v stredu ohlásila 40-percentný nárast príjmov v roku 1997 s tým, že tento rok predpokladá 10--percentný nárast tržieb a ziskov. "Keďže tržby po prvý raz presiahli miliardu mariek, Hugo Boss dosiahol ďalší míľnik v raste. Naše značky Boss, Hugo a Baldessarini sa dynamicky rozvíjali," povedal predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti
Joachim Vogt. "Hugo Boss, globálny hráč v móde a životnom štýle, ťaží z celosvetového trendu smerujúceho k silným značkám," skonštatoval Vogt. Hugo Boss, ktorý sa už tradične spája s voľnými mužskými oblekmi, odmieta spať na vavrínoch a v roku 1998 plánuje debut na "nezmapovaných a vyzývajúcich" trhoch, kde predvedie novú líniu mužských odevov na voľný čas a vrhne sa na oblasť ženských odevov. Nová mužská športová línia, ktorá príde na trh v lete, sa zameria na náročný trh a využije prevažujúci trend ležérneho životného štýlu. Hugo Boss už pod svojou značkou Boss vyrába aj odevy určené na golf a v lete predstaví kolekciu Boss Golf. "Móda a šport majú veľa spoločného. Obecenstvom sa nesie šepot, keď prvá modelka vkročí na mólo, keď atléti vyrazia zo štartovacej čiary. Mladosť, krása a sila sa zjednotia... To sú čarovné okamihy, keď sú móda a šport vskutku fascinujúce," povedal Vogt. Koncom januára prezentovali Hugo produkty pre ženy a do predaja vo vybraných európskych obchodoch prídu v lete. Zvýšeniu tržieb pomohla predovšetkým prítomnosť kľúčovej značky Boss s vlastnými obchodmi vo veľkých európskych mestách. Najdôležitejší východoeurópsky trh predstavuje Rusko, pričom väčšina predaja pochádza z Moskvy. Hugo Boss má 200 obchodov roztrúsených po celom svete a jeho cieľom je otvoriť tohto roku ďalšie. "Tieto exkluzívne maloobchodné predajné miesta sú kľúčovými argumentmi pri tvorbe imidžu, pričom medzinárodne jednotný dizajn a prezentácia značky dodávajú skúsenosť životnému štýlu Boss," povedal Vogt. V Európe očakáva v roku 1998 Hugo Boss nadpriemernú mieru rastu, a to zvlášť vo Východnej Európe, Španielsku a vo Veľkej Británii.