Všetko so všetkým súvisí, a na to by mal občan prísť čím skôr

Keby čo len jedna sviňa počula a rozumela ľudskej reči, určite by sa urazili všetky jej družky pre slová podpredsedu vlády S. Kozlíka nedávno prednesené na pôde Prešovskej univerzity, že politika je svinstvo. Myslím si, že slovenčina pozná aj výstižnejší

výraz na pomenovanie tejto činnosti. Takej obyčajnej svini domácej ani len na um nepríde, aby zatúžila po vplyve, po moci, tobôž po cieli, ktorý spomínal tento pán. Skôr by sa dali použiť vlastnosti čisto ľudské: zákernosť, špinavosť, korupcia a tak ďalej. Pravdaže, neplatí to o všetkých politikoch a hádzať ich do jedného vreca, ako to urobil pán Kozlík, nie je prezieravé. Aj v minulosti ruky jedných zostali čisté, no druhých špinavé, pofŕkané ľudskou krvou. Práve tých druhých dnes mnohí považujú za martýrov a vytĺkajú politický kapitál na nerozhľadenom občanovi. Je to amorálne, lebo občanovi treba v prvom rade slúžiť, usilovať o jeho blaho, a nie ním manipulovať. Ale kto už dnes vstupuje do veľkej politiky s takýmto úmyslom? Keby sa staral o občana, svojho voliča, rozptyľoval by sa a na vlastné záujmy by nemal dostatok času ani síl. A tak sa mnohí "politici" už ani neunúvajú presviedčať vlastným programom. Žiarivým príkladom je novozaložená SOP, o ktorú by občan v normálnej politickej klíme ani nezakopol. Rozhodlo sa pre ňu v prieskume verejnej mienky hneď 15 % potenciálnych voličov. O tomto novonarodenom dieťati sa ešte ani nevie, či je chlapec, alebo dievča. Pán Schuster si však správne myslí, že to nie je podstatné. Keďže ide o stranu Občianskeho porozumenia, treba s "porozumením" vraziť klin medzi dva súperiace bloky a vytĺcť z toho, čo sa dá. Až neskôr sa vykľuje aj to pohlavie. Pravdaže, každý má možnosť založiť si vlastnú stranu, keď na to má. Najmä, ak sa má kto podujať z nevýraznej osobnosti urobiť zlaté teľa, a o tom najpodstatnejšom sa čudne mlčí. To, že si pán Schuster rád zaspieva, nemá nič spoločné s politikou. Svedčí to len o tom, že to bude opäť družina spevavá a nie náhodou na dvere SOP zaklopal spevák najvyššieho rangu. Napokon, aj umelci sú rôzni. Sú božstvá a sú i obyčajní ľudia, ktorí dokážu prebdieť noc na chodbe ministerstva kultúry... Všetko so všetkým súvisí a je na občanovi, aby tieto súvislosti v pravý čas pochopil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: JOZEF ŠKVARENINA, Nedanovce

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 314
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 713
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu