Akciová spoločnosť Calex v roku 2000 oslávi 50. výročie svojho vzniku. Táto známa slovenská firma pritom za celú svoju existenciu ani na chvíľu neprestala vyrábať celý sortiment výrobkov domáceho chladenia. "Treba priznať, že Calex pôvodne začínal ako monopolný výrobca - svoje postavenie však nikdy nezneužil na úkor kvality svojich výrobkov," hovorí Ing. Igor Uličný, manažér kvality a.s. Nový Calex. Konkrétnym dôkazom tohto na prvý pohľad veľmi odvážneho tvrdenia sú podľa neho mnohé, často veľmi milé listy od viacerých generácii zákazníkov firmy Calex. V nich sa píše práve o spoľahlivosti výrobkov tejto spoločnosti, ktoré plne fungujú v slovenských domácnostiach 20, 30, ba aj viac rokov. Pre vysvetlenie Ing. Uličný dodáva, že bežná životnosť tovarov dlhodobej spotreby je ohraničená desiatimi rokmi, čo vlastne vyjadruje významné inovačné cykly tak, aby bol výrobok nielen plne funkčný, ale aj moderný a elegantný - v konštrukcii i v dizajne. Práve preto sa v Novom Calexe rozhodli pre heslo Generácie kvality. Toto heslo skutočne vyjadruje tradíciu niekoľkých generácii kvalitných výrobkov, ale zároveň odráža aj základný prístup vedenia podniku i všetkých jeho zamestnancov ku kvalite. "Urobíme všetko pre to, aby nové generácie nasledovníkov - chladničiek i ľudí okolo nich - presvedčili, že heslo nového Calexu nebolo zvolené náhodne a nie je iba reklamným sloganom, ale hmatateľným posolstvom pre našich spotrebiteľov," objasňuje pán Uličný. Kvalitu firmy Calex je podľa jeho slov nevyhnutné definovať ako systém fungovania všetkých vzťahov tejto spoločnosti. "Chceme byť spoľahlivým dodávateľom, korektným odberateľom i kvalitným partnerom pre všetkých okolo nás. Z toho vyplýva, že kvalitu musíme chápať nielen ako kvalitu samotných výrobkov, ale zároveň aj ako kvalitu všetkých nami poskytovaných služieb pre našich klientov," konštatoval manažér kvality. Samozrejme, výrobky každej - aj tej najlepšej značky sa niekedy môžu pokaziť. Stane sa to napriek maximálnemu úsiliu, aby výrobné linky opustili len vynikajúce - plne funkčné a spoľahlivé výrobky s dlhodobou životnosťou i v Calexe. Práve tu sa však osvedčuje komplexnosť servisných služieb, ktoré spoločnosť poskytuje. "Myslím, že pre Nový Calex pracujú iba tí najspoľahlivejší a najfundovanejší opravári z celého územia Slovenska, ktorí sú veľmi slušne motivovaní, aby vykonali potrebné servisné zásahy rýchlo a kvalitne," povedal Ing. Uličný. Pre úplnosť - na výrobky Nového Calexu je poskytovaný 12-mesačný plne garančný popredajný servis a počas ďalších dvoch rokov firma zaručuje bezplatný servis na všetky dôležité komponenty svojich výrobkov. V rozhovore upozornil aj na úplne novú službu firmy - servis v lehote 24 hodín, a to nielen pre vlastné, ale aj pre všetky dodávané výrobky.
Zodpovedný a seriózny prístup ku kvalite dokazuje akciová spoločnosť Nový Calex aj svojou snahou získať jeden zo základných štandardov na tomto poli - medzinárodnú ISO normu, ktorá certifikuje všetky podnikové činnosti v plnom rozsahu. Dnes na získanie tejto normy Calexu chýbajú iba nie-ktoré formalizujúce prvky, na ktoré je systém ISO noriem veľmi náročný. Cieľom je však dosiahnuť certifikát ISO 9001 do konca tohto roku. "Keďže dnes jeho vlastníctvo znamená vlastne akúsi povinnosť dodávateľa voči zákazníkom, som plne presvedčený, že aj tento cieľ sa nám podarí splniť," vyhlásil manažér kvality Ing. Igor Uličný.
Autor: SME 98 -381