J. Rezeš nepovažuje pokles cien akcií VSŽ Holding za katastrofu

BRATISLAVA (SITA) - Podľa prezidenta VSŽ Holding, a. s. Košice, Júliusa Rezeša treba vidieť pokles cien akcií spoločnosti v širších súvislostiach. Upozornil, že súčasná situácia vo svetovej ekonomike je charakterizovaná zníženým záujmom investorov o ...

BRATISLAVA (SITA) - Podľa prezidenta VSŽ Holding, a. s. Košice, Júliusa Rezeša treba vidieť pokles cien akcií spoločnosti v širších súvislostiach. Upozornil, že súčasná situácia vo svetovej ekonomike je charakterizovaná zníženým záujmom investorov o umiestnenie kapitálu vo viacerých teritóriách. "Rozhodne by som nehovoril o nejakej katastrofe," povedal pre podnikový týždenník Oceľ Východu J. Rezeš. Podľa jeho slov je potrebné brať do úvahy skutočnosť, že pokles cien akcií zasiahol celý kapitálový trh SR. Vzhľadom na to, že VSŽ Holding má veľkú akcionársku základňu, prejavuje sa to výrazne práve na cenách jeho akcií. "Ďalšou príčinou poklesu sú cyklické zmeny kurzov akcií," povedal J. Rezeš a pripomenul stav z októbra 1996, keď za necelý polrok klesli ceny akcií VSŽ na 380 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

J. Rezeš zdôraznil, že prioritou práce topmanažmentu VSŽ Holding je spokojnosť akcionárov, a teda aj snaha dosiahnuť čo najvyššiu cenu akcií. "Ceny akcií VSŽ patria trvale medzi najobchodovanejšie na slovenskom kapitálovom trhu, čiže záujem o ne je stále veľký. Osobne som preto presvedčený, že ich cena sa bude v nasledujúcich mesiacoch postupne zvyšovať a v čase pred konaním riadneho valného zhromaždenia v máji tohto roka stúpne na požadovanú úroveň," skonštatoval pre Oceľ Východu.

Akcie VSŽ Holding dosiahli najnižšiu cenu na BCPB a RM-Systéme 11. marca tohto roku, keď ich priemerná cena na oboch trhoch bola 410 Sk. Táto hodnota reprezentovala 38-percentný pokles ceny z úrovne približne 660 Sk pred mimoriadnym valným zhromaždením spoločnosti 27. februára tohto roku. Podľa viacerých analytikov súvisí prepad cien akcií VSŽ predovšetkým s nedôverou voči novému manažmentu. Druhým faktom, ktorý už skôr naznačoval možnosť poklesu cien, je predpokladaný pokles zisku v spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerný kurz akcií VSŽ Holding sa od svojho dna odrazil 12. marca a postupne sa zvyšoval až na 490 Sk v stredu, 18. marca. Vo štvrtok bol priemerný kurz akcií na parkete BCPB 446 Sk a priemerná cena BCPB/RM-S predstavovala 454 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 458
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 104
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 671
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 024
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 136
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 738
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 557
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu