subjektom. Vo vyhlásení sa konštatuje, že by sa mali napĺňať Zásady spotrebiteľskej politiky, je to dokument vlády SR z februára 1995. ZSS pripomenulo, že sa v parlamente rokovalo o novele zákona o ochrane spotrebiteľa, znenie tejto novely ZSS podporuje. V novele sú ustanovenia podporujúce postavenie spotrebiteľa najmä pri reklamačnom konaní. ZSS sa zasadzuje o novelizáciu zákona o reklame, tak aby bolo posilnené postavenie spotrebiteľa. ZSS rozbieha projekt "Infotéka". Je to katalógový samoobslužný informačný projekt, ktorý je zavedený v Nemecku a rozbieha sa v Maďarsku. Práve nemecká strešná spotrebiteľská organizácia AgV je ochotná poskytnúť know-how a finančnú pomoc ZSS, finančnú pomoc na tento účel prisľúbilo aj MH SR. Vyhlásenie ZSS sa končí apelom, aby slovenská transformujúca sa ekonomika mala stále viac spotrebiteľských dimenzií. ZSS vykonáva poradenstvo pre spotrebiteľov v Bratislave, v Nových Zámkoch, v Banskej Bystrici, v Košiciach, vo Zvolene, vo Vranove nad Topľou, v Michalovciach, v Humennom, v Prešove, v Starej Ľubovni, v Trnave, v Prievidzi, v Trenčíne a v Žiline. Počas minulého roka uskutočnili vyše 3000 kontaktov pri riešení sťažností spotrebiteľov. V poradniach ZSS predstavoval veľký podiel riešených reklamácií nedostatky vo vyúčtovaní platieb za energie, za služby spojené s bývaním a za nájomné.