BRATISLAVA (SME - gub) - Nenasýtenosť slovenského trhu kvalitným tovarom je motív, ktorý sem láka zahraničných podnikateľov. Svojím spôsobom o tom podáva svedectvo medzinárodný kontraktačný veľtrh Intershoe, venovaný obuvi, pančuchovému tovaru a koženej galantérii. Veľtrh je zvláštny v dvoch smeroch - jeho organizátori sa vôbec neorientujú na laickú verejnosť a okrem toho sa koná dvakrát ročne. Dvojitý termín v roku je dôvodom na dostatočný predstih z hľadiska módnych trendov. J. Schwarz, riaditeľ spoločnosti Slovunion, ktorá veľtrh organizuje, udáva, že od jedného termínu k druhému zaznamenáva veľtrh nárast účastníkov v rozpätí 5-15 percent. Napriek tomu, že účasť slovenských firiem, ktorých je tretina zo 180 vystavovateľov, vzrástla od jesene o 20 percent, prírastok zahraničných a domácich vystavovateľov je vyrovnaný. Podľa neho sa práve na tomto veľtrhu podarilo niekoľkým slovenským firmám uzavrieť výhodné exportné kontrakty, hoci import je to, čo obchodníkov láka viac. Na veľtrhu, ktorý sa začne už zajtra, sa predstaví aj jeden z nových mohutných podielnikov v obuvníctve Slovenska - holandská firma Ecco, ktorá plánuje vyrábať v Martine ročne až milión párov luxusnej obuvi.
Autor: SME-gub