Napriek tomu bol uplynulý rok pre spoločnosť ziskový. Zisk predstavoval podľa predbežných výsledkov 38,1 milióna korún, čo je oproti predchádzajúcemu roku navýšenie o takmer 27 miliónov korún. "Treba však povedať, že v roku 1996 sme museli znášať mimoriadne náklady z predošlých dvoch rokov. V roku 1995 sme začali s vývojom troch nových lodí, ktoré prišli na trh v minulom roku. Priemerne prichádzame na trh každoročne s jedným novým typom plavidla. Tento vývoj znamenal na každý typ lode minimálne 30 miliónov Sk nákladov naviac. Výstavba lodí, ktoré mali byť dokončené na prelome rokov 1995/1996, sa pre nepriaznivé počasie posunula a vyžiadala si vyššie finančné prostriedky, ako sme pôvodne plánovali. Všetky tieto straty sme likvidovali v roku 1996, čo sa prejavilo na našom hospodárskom výsledku," dodal M. Kopčok. V minulom roku opustilo Slovenské lodenice 16 lodí, z toho tri lode boli tzv. prechodové z roku 1996. V tomto roku by malo odísť z Komárna 15 tovarových objektov (nákladné lode Leda, Rostock, Rýn a Schelde).