BRATISLAVA (SME - on) - "V tejto sezóne už nemôžeme mať žiadne výhovorky!" vyslovil sa pred novým ročníkom majstrovstiev sveta formuly 1 tímový šéf Ferrari Jean Todt. Narážal na skutočnosť, že aj vlani útočil ich najlepší jazdec Michael Schumacher na prvenstvo, avšak nezvládol záverečné preteky v Jereze a titul získal Jacques Villeneuve na vozidle Williams. Nové pravidlá zvyšujúce bezpečnosť jazdcov (hladké pneumatiky musia byť nahradené gumami s drážkami, monoposty sú užšie, zmeny v systéme bŕzd, väčší priestor v kokpite) zamiešali kartami v prípravnom období. Navyše, keď do hry vstúpil aj nový výrobca pneumatík Bridgestone. A tak okrem Ferrari pasujú za favoritov na 1. miesto v 17-dielnom seriáli MS aj tímy Williams, West McLaren-Mercedes a Benetton. Preto sa priaznivci F 1 s veľkými očakávaniami pozerajú na zajtrajšie otváracie preteky. Veľká cena Austrálie v Melbourne ukáže, ako sa kto pripravil. Vlaňajšie prvenstvo na okruhu Albert Park obhajuje David Coulthard na McLarene.
WILLIAMS. Tradičnú modrú farbu monopostu zamenil za červenú, ktorá lepšie pasuje k tabakovému sponzorovi Winfield, no pozícia obhajcu titulu hovorí jasnou rečou. Villeneuve si pochvaľoval nový monopost FW20, s ktorým v príprave najazdil 2500 km a pritom bez väčších problémov. Je spokojný, že hlavného favorita vyhlasujú Schumachera, lepšie sa mu vraj útočí zo zadnej pozície. "Dvojkou" tímu je Nemec Frentzen. Nové motory Mecachrome v testoch nesklamali.
FERRARI. Michael Schumacher bude aj tento rok pod obrovským tlakom. Ako sa s ním vyrovná? Nedopustí sa osudnej chyby ako vlani? Aj riaditeľ tímu Luca di Montezemolo sa nechal počuť, že jediným cieľom je titul. Po 19 rokoch čakania bude celé Taliansko v napätí, či sa to už slávnej značke konečne podarí. Schumacher si pochvaľoval nový monopost F300. Druhým jazdcom je opäť Irvine (Sev. Írsko).
BENETTON. Tím, ktorý zaznamenal najviac zmien. Nových jazdcov Fisichellu (Tal.) a Wurza (Rak.) pokladajú za schopných vyhrať preteky. Nový šéf tímu David Richards dal prednosť pneumatikám Bridgestone pred tradičným Goodyearom.
MCLAREN. Tréningové jazdy na okruhu v Barcelone potvrdili vynikajúco pripravené vozidlá. Fín Häkkinen a Coulthard z V. Británie sú už dostatočne skúsení pretekári, aby zaútočili na najvyššie méty. Motor Mercedes s výkonom 770 koní je najsilnejší zo všetkých, otázne je, či bude spoľahlivejší ako vlani, keď niekoľkokrát obral jazdcov o isté body.
JORDAN. Bývalý majster sveta a najstarší jazdec v seriáli F-1 Hill (V. Brit., 37 rokov) si sľubuje úspech v novom tíme, spolujazdcom je mladší brat Michaela Schumachera, Ralf.
PROST. Francúzsko-talianska dvojica Panis a Trulli by mala priniesť další progres tímu, ktorý taktiež prešiel k japonskej značke pneumatík Bridgestone. Príprava nedopadla najlepšie, tím si na poslednú chvíľu nechal testy nárazov.
SAUBER. Francúz Alesi, ktorý prišie z Benettonu, má na svojom konte už 135 Veľkých cien, je najskúsenejší zo všetkých aktívnych jazdcov. Dočká sa druhého víťazstva v novom tíme? V tejto sezóne bude jeho partnerom ďalší ostrieľaný pilot Herbert z V. Británie. Obaja už majú 33 rokov.
ARROWS. Tento tím spolu s Ferrari sú jediné, ktoré používajú vlastné motory. Nový monopost Arrows A19 postavil bývalý konštruktér Ferrari John Barnard. K Brazílčanovi Dinizovi, ktorý bol v tíme vlani dvojkou pri Hillovi (teraz Jordan), pribudol Fín Salo z tímu Tyrrell.
STEWART. Brazílčan Barinchello už má v F 1 bohaté skúsenosti (81 štartov), no zatiaľ žiadny bod. V mladom tíme (v MS jazdí len druhý rok) vytvoria spolu s Dánom Magnussenom dvojicu, ktorá by už mohla zabodovať - ak vydrží technika.
TYRRELL. Mladý japonský jazdec Tagaki sa veľmi dobre ukazoval v testoch, môže vraj pripraviť prekvapenie. Druhým jazdcom je Brazílčan Rosset. Tím opustil 72-ročný bývalý šéf Tyrrell (odišiel do dôchodku), prevzal ho koncern British American Tobacco.
MINARDI. Dvojici Nakano (Jap.) s nováčikom Tuerom (Arg.) sa dávajú najmenšie vyhliadky na úspech, vozidlá s motorom Ford majú u londýnskych bookmakerov v hodnotení konštruktérov najhorší kurz na víťazstvo 1:5000.
Autor: SME-on