v električke z práce. Kolega jednej z nich v Bratislave vraj vybavoval reklamácie istej Košičanky, ktorá dostávala (aj nedostávala) listy od manžela z USA, vyslaného na pracovný pobyt. Reklamácie boli neúspešné, lebo ani podávajúci, ani adresát nevedeli dokázať, že listy boli podané. Pošta v USA vždy dala vyjadrenie presne také, ako píše B. Gurský vo svojom článku, že list opustil územie USA. Raz však vraj prišla adresátka na poštu, kde vybavovali jej reklamácie, a povedala, čo sa dozvedela od svojho manžela. Tomu, keď už viacerý raz reklamoval v USA list, ktorý do Košíc nedošiel, pošta v USA priznala svoju chybu, aj keď mu za to nič nedala. Až neskôr sa náhodne dozvedel, že prichytili zamestnanca pošty v New Yorku. Tento využíval poznatky o tom, že sa v cudzine niekedy strácajú listy, a preto obyčajné listy ani neodosielal. Nemusel o nich viesť žiadnu evidenciu, a preto ani pošte nikto nemohol tvrdiť, že list odoslal. Ak však pošta má také informácie, ako to bolo v spomínanom rozhovore, bolo by dobré, keby informovala o tom aj iných svojich zákazníkov Nemusela by potom počúvať, že všade je pošta spoľahlivá, len u nás nie.
Autor: PETER FARKAS, Košice