Privatizácia PNS je ďalší krok k manipulácii volieb

BRATISLAVA (SME - pt, dos) - Predajom PNS, dominantnej distribučnej spoločnosti periodickej tlače, firme Danubiaprint urobil FNM "z capa záhradníka". Vyhlásil to včera hovorca SDK M. Dzurinda, podľa ktorého FNM v tomto prípade urobil presne to isté, ...

BRATISLAVA (SME - pt, dos) - Predajom PNS, dominantnej distribučnej spoločnosti periodickej tlače, firme Danubiaprint urobil FNM "z capa záhradníka". Vyhlásil to včera hovorca SDK M. Dzurinda, podľa ktorého FNM v tomto prípade urobil presne to isté, čo chcel realizovať pri privatizácii bánk, keď ich chcel predať bankovým dlžníkom. "Vládna koalícia stráca akékoľvek zábrany v privatizácii. PNS je unikátny monopol, ktorý ovláda 70 percent trhu. Preto chce SDK v spolupráci so Združením vydavateľov periodickej tlače Slovenska hľadať alternatívne riešenia distribúcie tlače v prípade, že pred voľbami dôjde k obmedzovaniu slobody tlače a jej šírenia," vyhlásil M. Dzurinda. Na otázku, ako si predstavuje toto alternatívne riešenie, odpovedal, že v spolupráci so súkromnou distribútorskou spoločnosťou Media Print Kapa a samosprávnymi orgánmi. Ostrý nesúhlas so spôsobom, ktorým FNM privatizoval PNS, vyjadril včera aj podpredseda DS František Šebej. Symbolické podľa neho je, že faktické odovzdanie PNS do rúk HZDS sa udialo v okamihu 50. výročia komunistického prevratu v Československu. "HZDS sa už neunúva predstierať ľudové vlastníctvo a berie rovno do vlastného vrecka," poznamenal F. Šebej. V prípade PNS však podľa neho nie je najvážnejším prečinom nehanebné obohacovanie sa jednotlivcov spriaznených s mocou, ale faktické ovládnutie distribúcie periodickej tlače, a tým aj cesty slobodných informácií k občanovi. F. Šebej je presvedčený, že HZDS v predvolebnom zápase toto postavenie zneužije a bude sa snažiť zmariť distribúciu nezávislých periodík. "Privatizácia PNS je ďalším krokom k manipulácii vôle slovenského voliča," konštatoval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-pt

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu