NEW YORK (ČTK) - Veľmi pomaly sa spamätáva po obrovskom neúspechu pri vysielania prenosov z olympijských hier v Nagane mamutia americká spoločnosť CBS. Iba 16,2 percenta domácností v Spojených štátoch v uplynulých štrnástich dňoch prekonávalo časový rozdiel a sledovalo boje o olympijské medaily. Horšiu bilanciu zažila americká televízia naposledy v Grenoble, kde konkurenčná ABC zaznamenala sledovanosť len 13,5 percenta. "Zlé počasie a časový posun nám urobili škrt cez rozpočet", sťažoval sa šéf spravodajstva Rick Gentile. Pred štymi rokmi vstávalo na prenosy z olympijských súťaží v Lillehammeri 42 percent Američanov. "Olympiáde v Nagane chýbali ozajstné osobnosti a správna atmosféra," mieni Gentile.
CBS zaplatila za prenosové práva 375 miliónov dolárov a dúfala, že sledovanosť dosiahne aspoň 20 percent. Veľkú časť súťaží však vysielala až 24 hodín po ich skončení, takže diváci stratili o prenosy záujem. Pre nízku sledovanosť musela televízia dokonca vysielať reklamné šoty zdarma. Finančná strata navzdory tomu spoločnosti nehrozí. Vinou častého prerušovania a odkladania lyžiarskych súťaží zaraďovala množstvo reklamných blokov, ktoré niekedy zabrali až 19 minút z jednej vysielacej hodiny. Pri cene pol milióna dolárov za 30 sekúnd reklamného času počíta dokonca CBS so ziskom 40 miliónov dolárov.