na tratiach obsluhovaných zamestnancami a. s. Wagon Slovakia Košice. Od začiatku roka sa nevyskytlo ani jedno hlásenie, hoci ešte vlani v posledných troch mesiacoch roka zaregistrovali desať prípadov organizovaných lúpeží. Najviac na úseku Čadca-Český Těšín-Ostrava-Karviná. Členovia špecializovaných bánd zablokujú sprievodcu v služobnej kabíne, olúpia cestujúcich, otvoria vzduchový ventil priebežnej brzdy, čím spôsobia núdzové zabrzdenie vlaku, a uniknú v pripravených autách. Železničná polícia má poznatky o rómskej veľkorodine Š. zo Smižian, do vlakových lúpeží a krádeží bolo zapletených už 140 jej členov. I keď je na tratiach rýchlikov Hornád, Excelsior a Laborec momentálne pokoj, sprievodcovia s obavou očakávajú turistickú sezónu, keď sa s príchodom zahraničných turistov vyroja domáci okrádači. Zatiaľ nadarmo čakajú sľúbené vysielačky alebo mobilné telefóny či spoľahlivejšie zámky na vstupných dverách vozňov, aby nemuseli použiť krajné opatrenie a použiť strelnú zbraň.
Autor: SME-fl