Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Predpokladaná strata Železníc SR za minulý rok je zhruba 4 až 4,2 miliardy korún

BRATISLAVA (SME - rf) - Predpokladaná strata Železníc Slovenskej republiky za minulý rok je podľa generálneho riaditeľa ŽSR M. Lazara zhruba 4 až 4,2 miliardy korún. Podnikateľský plán ŽSR ráta v tomto roku s výnosmi 19,9 miliardy a nákladmi 23,2 miliardy

, z čoho vyplýva strata 3,3 mld korún. Po skončení vyjednávania o Kolektívnej zmluve ŽSR na tento rok bude pravdepodobne strata ešte vyššia. Mzdové náklady predstavujú asi 45 percent z celkových nákladov. Z hľadiska posudzovania možností ŽSR je dôležité uviesť, že v roku 1989 vykazovala nákladná doprava, ktorá je z hlavných činností ŽSR ako jediná zisková, objem prepravy 127 mil. ton. V roku 1997 to predstavovalo iba vyše 50 mil. V osobnej doprave bolo v roku 1990 prepravených 119 mil. osôb, v roku 1997 iba 70 mil. Tržby v osobnej doprave boli v roku 1989 0,7 mld Sk a náklady 2,9 mld, v roku 1998 sa očakávajú tržby z osobnej dopravy 1 627 mil. Sk, zatiaľ čo náklady 8,338 mil. Sk. Počet cestujúcich teda klesá a náklady rastú, pričom ceny cestovného sú regulované ministerstvom financií. Prostredníctvom cenovej politiky štát rieši svoju sociálnu politiku, ale nekryje v plnom rozsahu straty spôsobené regulovaním cien. V osobnej doprave sa od roku 1993 kumulovali straty, ktoré budú do konca roka 1998 tvoriť nekrytý rozdiel asi 15,5 mld Sk. Rozdiel musí ŽSR vyrovnávať ziskom z nákladnej dopravy, prípadne výhodnými úvermi. Podľa M. Lazara je navyše v súčasnosti potrebné hľadať riešenia, ako zabezpečiť dlhodobé prostriedky z externých zdrojov, pretože v nákladnej preprave sa v rámci integrácie európskych železničných správ zjednocujú a sprísňujú technické normy pre používanie železničných vagónov v zahraničí. K 1. 1. 2000 hrozí, že veľký počet vagónov slovenských železníc, ktoré zabezpečujú prepravu strategických surovín, sa do zahraničia nedostane.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 16 025
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 11 760
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 727
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 625
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 031
  6. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 646
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 273
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 670
  9. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 5 356
  10. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 802
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu