BRATISLAVA (SME - ata) - Za poškodzovanie dobrej povesti svojich organizácií považujú riaditeľ Rádia Ragtime M. Spišák a kreatívny riaditeľ štúdia Knut&Knut Martin Knut označenie Najneetickejšia reklama v súťaži Reklama do koša, ktorú udelila Sloboda zvierat Rádiu Ragtime a firme Knut&Knut. Diskutovaná reklamná kampaň Červená čiapočka autora M. Knuta zobrazuje mladú ženu stojacu pri posteli s atrapou mŕtveho vlka. "Je parafráza ľudovej rozprávky, kde si Červená čiapočka vymení úlohu s vlkom, navádzaním na kruté správanie voči zvieratám? Tá reklama podporuje k týraniu zvierat asi tak ako každá storočia známa rozprávka," uviedol Spišák a zdôraznil, že Rádio Ragtime nikomu neberie právo na názor, iba ho prekvapuje dikcia Slobody zvierat. "Slobode zvierat popri charitatívnej činnosti narástlo aj sebavedomie a snaží sa zasahovať do vecí, ktoré nie sú v jej kompetencii. Obávame sa, že by tu mohol vzniknúť precedens, keď ktokoľvek nekompetentný s dostatočným mediálnym priestorom môže vyhlásiť prácu kohokoľvek za neetickú." Reklama Červená čiapočka bola uverejňovaná v novembri 1997 a po tom, čo ju aj Rada pre reklamu označila za neetickú, ju Rádio Ragtime stiahlo. "Rešpektovali sme výrok rady, aj keď sme s ním nesúhlasili, a považovali sme prípad za uzavretý. Posledná reakcia Slobody zvierat sa nám však zdá neadekvátna," povedal M. Spišák. Riaditeľ M. Knut chce formou pokusu o zmier Slobodu zvierat osloviť a uvažuje o prípadnom žiadaní odškodnenia za poškodenie povesti.
Autor: SME-ata