ako všetci ostatní hráči zvyknutí na pohodlné hotelové lôžka, sa nemôže dočkať olympijskej dediny s prostým zariadením, ale neopakovateľnou atmosférou. V porovnaní s ich kolegami z NBA, ktorí na OH v Atlante odmietli ubytovanie v dedine, sú naozaj bližšie Coubertinovým ideálom, za sebou však do Japonska dotiahnu obchod, reklamu a peniaze, kedysi tak odmietané veličiny v olympijskom hnutí.
Podľa príkladu príbuznej NBA, ktorá po barcelonskej olympiáde s účasťou zámorských profesionálnych basketbalistov, výrazne rozmnožila svoje zisky z reklamy najmä mimo severoamerického kontinentu, sa komisár NHL Garry Bettman v roku 1995 dohodol s IIHF i MOV na účasti hokejových milionárov na historickom turnaji. Mnohí novinári ho už vtedy upodozrievali, že za jeho snahou sa skrývajú hlavne vyhliadky na finančný úspech ligy.
Predpoklady sa v najbližších dňoch vskutku naplnia, keď sa 125 hokejistov z NHL postará o jedinečnú reklamu zamestnávateľskej súťaže. Napríklad za ich dresy inkasuje liga už teraz v hale Big Hat poriadne sumy. Ten najdrahší - samozrejme s číslom 99 - stojí aj s autogramom Gretzkeho 1650 dolárov. Celkovo zarába liga na artikloch pre fanúšikov okolo miliardy dolárov ročne. Predstavitelia NHL si však želajú predovšetkým rozšírenie svojich trhov na ázijskom kontinente a posilnenie európskeho podielu celkovej obchodnej činnosti NHL, ktorý už dnes predstavuje 12 percent.