Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky

V strategických Považských strojárňach sa prepúšťa, výroba motorov mešká

Minulý týždeň ohlásili v Považských strojárňach (PoS) prepustenie 260 pracovníkov z celkového počtu 700 pracovníkov spoločnosti Letecké motory. Príčinou podľa vyhlásenia zamestnancov je, že výroba leteckých motorov sa nerozbehla. Pracovníkom podľa ich ...

Minulý týždeň ohlásili v Považských strojárňach (PoS) prepustenie 260 pracovníkov z celkového počtu 700 pracovníkov spoločnosti Letecké motory. Príčinou podľa vyhlásenia zamestnancov je, že výroba leteckých motorov sa nerozbehla. Pracovníkom podľa ich vyjadrenia mzdy krátia a vyplácajú ich oneskorene. PoS sú strategicky dôležitým podnikom v zmysle zákona 192/95 Z.z. Ministersvo hospodárstva sa k vývoju v PoS nevyjadrilo.

V dcérskej spoločnosti Letecké motory, a.s., bola v roku 1995 ohlásená výroba leteckých motorov, mali sa vyrábať v dvoch modifikáciách, pre ruského výrobcu do lietadiel JAK - 130 a pre Aero Vodochody do lietadiel L - 59. Súčasťou dcérskej spoločnosti Letecké motory je prevádzka na presné odlievanie, skúšobňa motorov a výskumný ústav. Výroba lietadiel v pražskom Aero Vodochody je minimálna, v súčasnosti prebiehajú rokovania o kapitálovom vstupe amerického Boeingu. Zavedenie sériovej výroby motorov pre ruského zákazníka sa predpokladalo koncom roka 1997. Náklady na zavedenie do výroby mali dosiahnuť 1,4 mld Sk. Tieto motory sa mali používať aj na pohon stacionárnych turbín, ktoré by vyrábali elektrinu, zároveň sa teplo spalín malo využívať na kúrenie. Začiatkom roka 1996 spoločnosť dostala z FNM dotáciu vo výške 226 mil. Sk na rozbehnutie výroby leteckých motorov. V máji 1996 predstaviteľ spoločnosti ohlásil skúšobný let v Rusku s motorom vyrobeným v Považskej Bystrici. Vtedy na otázky ČTK o predpokladanom objeme dodávok a ich časovom horizonte nechcel odpovedať.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodávky do Ruska boli podporené medzištátnou zmluvou, v máji 1996 ju ratifikovala ruská duma. Už v októbri 1996 vtedajší generálny riaditeľ Alfréd Richter konštatoval, že prípravy výroby motora sú v sklze. V novembri 1996 bolo v Trende uverejnené, že ruská armáda má záujem o 200 ks motorov.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  2. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  4. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  5. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  6. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  7. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  8. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  9. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  10. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 8 381
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 948
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 886
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 405
  5. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 378
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 329
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 209
  8. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 562
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí 2 159
  10. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 032
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu