sme robili nočnú etapu na šesť kilometrov. Teraz sme chceli etapu zaujímavejšiu. Podľa väčšiny pretekárov sa dá táto trať zvládnuť aj v 20-kilometrovej dĺžke. Vyžaduje však znalosť terénu, trochu sa stotožniť s nocou, prispôsobiť sa zvieratám. Etapa je hodnotená osobitne a nemusia sa na nej zúčastniť všetci pretekári. Záleží to na ich individuálnom zvážení. Ak však budeme robiť etapu v noci aj na budúci rok, keď budeme organizovať majstrovstvá sveta, bude rovnako dlhá. Je to finančne nákladná záležitosť, až polovica našich prostriedkov na preteky ide na jej zabezpečenie," povedal SME riaditeľ pretekov Pavol Toma. Trojdňové preteky stíhala nepriazeň počasia, pre nedostatok snehu sa museli prekladať, sobotňajšie jazdy prenasledovala metelica so silným vetrom, posledný deň však vyzeral ako vystrihnutý z prospektu o Aljaške. Takže preteky napokon dopadli dobre. "Nie sme celkom spokojní. Dalo by sa hovoriť o mnohých veciach, ktoré neboli tak pripravené, ako sme si želali. Nechcel by som byť zatiaľ konkrétny, celkové zhodnotenie si nechám na neskôr. Veľká nervozita sa odvíjala od počasia, trate naozaj neboli stopercentné. Ak nám bude o rok počas majstrovstiev sveta počasie priať, bude to základ. Ostatné problémy určite zvládneme," povedal Pavol Toma. "Aj teraz spokojnosť začala stúpať so zmenou počasia. Menej sme boli spokojní s nočnou etapou, podpísalo sa pod to počasie i nervozita pretekárov, ale v sobotu sme na tom boli už lepšie. V nedeľu sme nemali k trati žiadnu pripomienku, bola vyslovene dobrá. Ako keby sa z nej stratili i tie kamene, čo nám dva dni znepríjemňovali preteky. Pripadlo viac snehu a stroje mali čo upravovať," vysvetlil riaditeľ pretekov.
Autor: SME-klo