V tohtoročnom rozpočte Bratislavy schválilo mestské zastupiteľstvo pre bratislavský Dopravný podnik na prevádzku 300 miliónov korún, na kapitálové výdavky 25 miliónov a ďalších 50 miliónov na nákup nových autobusov. Okrem toho dostane dopravný podnik zo štátneho rozpočtu 456 miliónov na bežné a 236 miliónov na kapitálové výdavky.
m V minulom roku stáli peniaze v pozadí jedného výstražného a jedného ostrého štrajku vodičov mestskej hromadnej dopravy. Myslíte si, že tento rok bude z finančného hľadiska pre dopravný podnik a verejnú dopravu lepší?
"Schválené finančné prostriedky budú predstavovať samozrejme pomoc. Veď je to, vrátane dotácie zo štátneho rozpočtu, oproti minulému roku asi o 60 miliónov viac na prevádzkové náklady a približne 32 miliónov je určených na krytie schodku Dopravného podniku z roku 1996. Pre nás však ročnú stratu minimálne 40 miliónov korún predstavuje od minulého roka na okresnom úrade zablokovaná žiadosť o úpravu cestovných taríf. V každom prípade rok 1998 bude v Dopravnom podniku rokom tvrdých reštrikčných opatrení, aby sme sa s rozpočtom ako-tak vyrovnali."
m Čoho sa budú týkať reštrikčné opatrenia? Pocítia ich cestujúci?
"V žiadnom prípade ich nepocítia cestujúci. Pre nich pripravujeme program, ktorý by mal zvýšiť kultúru cestovania z hľadiska čistoty, a takisto sa reštrikcia netýka objemu výkonov. Tie zostávajú na takej istej úrovni ako v minulom roku. Dotkne sa to skôr vnútorných rezerv a vnútorných zdrojov, kde budeme musieť prehodnocovať každú korunu, jej využitie z hľadiska réžie a iných nákladov."
m Nebudú nakoniec takéto reštrikcie viesť opäť k štrajku?
"Myslím si, že tieto opatrenia by sa nemali dotknúť výdobytkov, ktoré si pracujúci zabezpečili v kolektívnej zmluve - teda nárastu miezd, sociálnej oblasti a podobne. Budú to opatrenia zamerané na nárast produktivity práce, na lepšie využívanie fondu pracovného času a ďalších vnútorných rezerv, ktoré v podniku máme. Kolektívnu zmluvu mienime v každom prípade dodržať."