Mierna zima sa prejavila aj v obchodoch

BRATISLAVA, ŽILINA, PREŠOV (TASR) - Tohtoročná mierna zima značne zaskočila aj predávajúcich v OD Tesco, a. s., Bratislava. Kým v zimnej sezóne 1996/1997 predali napríklad asi 5000 šálov, počas tejto zimy to nebola ani polovica. Podobná je situácia aj ...

BRATISLAVA, ŽILINA, PREŠOV (TASR) - Tohtoročná mierna zima značne zaskočila aj predávajúcich v OD Tesco, a. s., Bratislava. Kým v zimnej sezóne 1996/1997 predali napríklad asi 5000 šálov, počas tejto zimy to nebola ani polovica. Podobná je situácia aj v sortimente pletených čiapok i rukavíc, ktorých predaj napriek 30-percentnej zľave stagnuje. Ako povedal riaditeľ firmy Jozef Bosák, predaj zimných plášťov v značnej miere zaznamenali v októbri a novembri, prognózy o tuhej zime sa však nesplnili, predaj zimného ošatenia stagnoval a táto situácia trvá naďalej. "Zvýšený odbyt sme zaznamenali až po veľkom precenení 10. januára, keď sme spotrebiteľom ponúkli výhodné nákupy zimného oblečenia s 50-percentnou zľavou," dodal riaditeľ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedol riaditeľ OD Tesco v Žiline Aleš Obr, napriek teplej zime sa v porovnaní s minulým rokom podarilo zvýšiť obrat v sortimente športových potrieb o 70 percent a v sortimente zimných odevov o 15 percent. Ak sa priráta aj výpredaj zimného šatstva, toto zvýšenie predstavuje 60 percent. Najlepšie predajným tovarom sa v tejto sezóne v sortimente športových potrieb stali korčule a hokejky, kým predaj lyží, sánok a iných potrieb na športy na snehu stagnoval.

V prešovskom OD Tesco január splnil očakávania v predaji zimného ošatenia - búnd, kabátov, vetroviek. Dodnes už predali 90 percent tovarov. Podľa slov manažérky pre soft line Kristíny Vargovej dobrý predaj určite ovplyvnil dopredaj zimného tovaru s 30- až 50-percentnými zľavami. Navyše, od októbra rozbehli v OD Tesco v Prešove skúšobný projekt, ktorý je založený na báze nižších cien. Iná je situácia v predaji typického zimného tovaru - okrem lyží, lyžiarok a sánok. Tu sa naplno prejavilo teplé počasie. V porovnaní so sezónou 1997 sa obrat v tomto roku pohybuje len okolo 60 percent, a to aj napriek tomu, že oproti konkurencii sú ceny lyží v OD Tesco nižšie, povedal manažér pre hard line Peter Kolcun.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu