BRATISLAVA, ŽILINA, PREŠOV (TASR) - Tohtoročná mierna zima značne zaskočila aj predávajúcich v OD Tesco, a. s., Bratislava. Kým v zimnej sezóne 1996/1997 predali napríklad asi 5000 šálov, počas tejto zimy to nebola ani polovica. Podobná je situácia aj v sortimente pletených čiapok i rukavíc, ktorých predaj napriek 30-percentnej zľave stagnuje. Ako povedal riaditeľ firmy Jozef Bosák, predaj zimných plášťov v značnej miere zaznamenali v októbri a novembri, prognózy o tuhej zime sa však nesplnili, predaj zimného ošatenia stagnoval a táto situácia trvá naďalej. "Zvýšený odbyt sme zaznamenali až po veľkom precenení 10. januára, keď sme spotrebiteľom ponúkli výhodné nákupy zimného oblečenia s 50-percentnou zľavou," dodal riaditeľ.
Ako uviedol riaditeľ OD Tesco v Žiline Aleš Obr, napriek teplej zime sa v porovnaní s minulým rokom podarilo zvýšiť obrat v sortimente športových potrieb o 70 percent a v sortimente zimných odevov o 15 percent. Ak sa priráta aj výpredaj zimného šatstva, toto zvýšenie predstavuje 60 percent. Najlepšie predajným tovarom sa v tejto sezóne v sortimente športových potrieb stali korčule a hokejky, kým predaj lyží, sánok a iných potrieb na športy na snehu stagnoval.
V prešovskom OD Tesco január splnil očakávania v predaji zimného ošatenia - búnd, kabátov, vetroviek. Dodnes už predali 90 percent tovarov. Podľa slov manažérky pre soft line Kristíny Vargovej dobrý predaj určite ovplyvnil dopredaj zimného tovaru s 30- až 50-percentnými zľavami. Navyše, od októbra rozbehli v OD Tesco v Prešove skúšobný projekt, ktorý je založený na báze nižších cien. Iná je situácia v predaji typického zimného tovaru - okrem lyží, lyžiarok a sánok. Tu sa naplno prejavilo teplé počasie. V porovnaní so sezónou 1997 sa obrat v tomto roku pohybuje len okolo 60 percent, a to aj napriek tomu, že oproti konkurencii sú ceny lyží v OD Tesco nižšie, povedal manažér pre hard line Peter Kolcun.