ých školách, väčšinou na prvom stupni. Klasické vyučovanie rozdelené na vyučovacie hodiny tu nahrádza tematické vyučovanie v blokoch, pri ktorom deti nenásilnou formou získavajú vedomosti integrovaním a prelínaním jednotlivých predmetov. "Pri prechode detí na druhý stupeň, na zabehaný školský systém, dochádza k problémom s domácou prípravou, ktorá v rámci integrovaného tematického vyučovania nebola potrebná, pretože žiaci si látku dokázali osvojiť priamo na vyučovaní," povedala pre SME O. Šagátová, riaditeľka ZŠ v Turčianskych Tepliciach-Diviakoch, kde má alternatívne vyučovanie už päťročnú tradíciu. V uplynulom školskom roku škola zrealizovala projekt Remeslá Turca na jarmoku. Svoju zručnosť a hotové výrobky žiaci predstavili na marcovom veľkonočnom jarmoku v priestoroch školy pred širokou verejnosťou. Projekt svojou účasťou na jarmoku ocenila aj autorka integrovaného tematického vyučovania S. Kovaliková z USA a prezident SR M. Kováč. V súčasnosti škola pracuje na audiovizuálnom projekte Vybrané slová v piesňach a obrázkoch. Jeho základom bude videokazeta s jednoduchými melódiami a ľahko zapamätateľnými textmi zameranými na vybrané slová. V prípade záujmu by kazety radi poskytli aj iným školám, problémom je však otázka financovania, keďže získať grant alebo sponzora na ich výrobu a distribúciu sa zatiaľ nepodarilo.
Autor: SME-im