pre osobnú dopravu 2,2 mld, na rekonštrukciu tratí 250 mil. a na podporu kombinovanej dopravy 60 mil. Sk. Znamená to, že napriek zvýšeným nákladom (rastúce ceny pohonných hmôt, energií, ceny pracovnej sily, inflácia...) dotácie klesajú. V roku 1996 bola štátna dotácia pre ŽSR 2,75 mld Sk a v roku 1997 2,9 mld Sk. Generálny riaditeľ ŽSR M. Lazar sa vyjadril, že predpokladané krytie na modernizáciu koridorov, ktoré by slovenské železnice udržali v boji o zákazníka s konkurenciou susedných štátov, predstavujú spolu 33,7 mld. Tento rok je na rekonštrukciu tratí zo štátneho rozpočtu vyčlenených spomínaných 250 mil., z čoho je možné podľa noriem UIC zrekonštruovať 16,6 km trate. Pre porovnanie treba uviesť, že v roku 1996, keď ŽSR dostali od štátu 2,75 mld Sk, bola dotácia zo štátneho rozpočtu pre železnice v prepočte v Rakúsku 60,7 mld Sk, v Maďarsku 15,8 mld Sk, v Poľsku 15,3 mld Sk a v Čechách 11,1 mld Sk. Podnikateľský plán ŽSR ráta v tomto roku so stratou 3,3 mld Sk, čo ŽSR plánujú pokryť vonkajšími dlhodobými zdrojmi.
Autor: SME-rf