Dosiaľ najvyšší počet štátov, devätnásť, medzi ktorými je i 11 štátnych reprezentácií, sa predstavuje na 4. ročníku Medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu Slovakiatour 98 v Bratislave. Organizátori ho v rámci areálu Incheby po prvýkrát situovali do nových priestorov v hale C, kde ozvláštňuje atmosféru viacúrovňové umiestnenie expozícií. Už pri prvom prelistovaní nových katalógov mnohých cestoviek je neprehliadnuteľný posun v profesionálnom ponúkaní produktov. Tvrdá konkurencia predajcov na trhu a snaha uchytiť čo najviac klientov robí svoje. A tak v katalógu Saturu nájdete "darček" v podobe tzv. rodinného šeku. Seneca Tours prichádza s nápadom "vernostných" výhod pre svojich skalných priaznivcov a, navyše, v katalógu zreteľne vyznačuje, kde ponúka nezmenené či nižšie ceny ako vlani. Koala Tours vymyslela motivačné ceny (bezplatné ubytovanie pre veľké kolektívy, zľavy, výhra Seatu Arosa pri zaplatení pobytov do 31. 3.). Globtour dáva na množstvo pobytov 5-percentnú zľavu pri kúpe do 31. 3., Tip Travel až 8-percentnú pri zakúpení do konca februára, Aquamarin 8-10-percentnú pri objednaní pobytu počas veľtrhu, VD Amigo 10-percentnú počas výstavy, pričom podobných výhod nájdete i viac. V novej polohe, už nie v role pokorných čakateľov na turistov ako v minulosti, sa na veľtrhu predstavuje národná chorvátska reprezentácia. Netají ambície definitívne upevniť vedúce miesto Chorvátska ako turistického lídra Stredomoria. Veď vlani privítali 5 mil. turistov, takmer o polovicu viac ako v roku 1996. Chorvátska turistická centrála zároveň ubezpečila, že budú predchádzať viacnásobnému obsadzovaniu hotelov, čo zvýhodňovalo solventnejších hostí. Na otázku, či je pravda, že ceny v Chorvátsku sa zdvihli asi o 10 percent, sa zástupca centrály vyhol priamej odpovedi. Pripustil však, že po daňových zmenách mohli niektoré služby zdražieť.