Mimozemský votrelec s vysúvajúcimi sa radmi zubov a obalený litrami slizu, ktorý po prvýkrát vniesol paniku do radov filmových divákov na celom svete pred takmer dvadsiatimi rokmi, má jedno veľké šťastie. Okrem toho, že neomylne, za každých okolností a v rozličných formách prežije (spolu so svojou večnou protivníčkou Ripleyovou, ktorej ani vlastná smrť nebráni pokračovať v boji), zvyšuje očakávania publika tým, že ho do svojich rúk dostane vždy vynovený tvorivý tím. Po Ridleym Scottovi (Votrelec, 1979), Jamesovi Cameronovi (Votrelci, 1986) a Davidovi Fincherovi (Votrelec3, 1992) sa témy zmocnil francúzsky režisér Jean-Pierre Jeunet, známy predovšetkým ako autor čiernej snímky Delikatesy, ocenenej štyrmi Cézarmi. Svojej povesti, ktorá presvedčila i amerických predstaviteľov filmových štúdií, nezostal nič dlžný. Štvrté pokračovanie série s názvom Votrelec: Vzkriesenie, ktoré bude mať zajtra premiéru v slovenských kinách, je verné žánru, ale psychologickým napätím i vizuálnou zložkou ďaleko prevyšuje všetko doteraz videné a zažité. Hoci napríklad záverečná scéna vycucnutia votrelca z kozmickej lode či situácia, v ktorej sa súperiaci protagonisti stretajú tvárou v tvár, majú svojich nápadne podobných predchodcov. Futuristická atmosféra blízka tretiemu dielu zastihne Ripleyovú, tradične v podaní Sigourney Weaverovej, dve storočia po jej oplodnení a smrti. Lekárskemu tímu na vesmírnej základni Zjednoteného sveta sa podarí vyňať plod kráľovnej votrelcov až z Ripleyovej ôsmeho klonu. Pohľad na predchádzajúcich sedem zohavených pokusov vyprovokuje majiteľku pôvodného tela (presnejšie dvoch tiel) k besneniu s plameňometom v rukách, rovnako ako vyvolá otázky na aktuálnu tému klonovania. Jeunetova odpoveď je jednoznačná, v prospech ľudstva na tej "všivavej diere", modrej planéte. Našťastie, humánne posolstvo, ktoré máva tendenciu skĺznuť do srdcervúceho happy endu, obmedzil na minimum a úspešné pristátie zvyšku posádky na zemeguli, otrasenej pádom prebujnenej základne, sa stáva možným prísľubom ďalšej časti nekonečného seriálu.
Vnútorný boj človečenskej podstaty a zverského telesa v organizme Ripleyovej poskytuje priestor pre najdramatickejšie zlomy deja. V jej žilách koluje síce červená, ale vlastnosti kyseliny majúca krv a jej ľudská psychika bojuje s krvilačnými inštinktmi príšerného dieťaťa. Rovnaký prerod zažije samotný votrelec - matka kráľovná už na svoju reprodukciu nepotrebuje nedobrovoľné medzičlánky, ale namiesto kladenia odpudzujúcich vajíčok je schopná nového jedinca sama porodiť. Vnútornosti preto v spomínanej scéne na záver vylietavajú z útrob votrelca s hlavou, na ktorej výrobu bola v ateliéroch použitá ľudská lebka. Zraky divákov, udržiavaných celých 108 minút v klaustrofobickom prítmí, sa vrchovatou mierou nabažia nielen nervydrásajúcich súbojov. Votrelci sa promenádujú v celej svojej kráse a netreba na nich nudne čakať dlhé chvíle. Chrlia sliz, striekajú krv a plávajú zatopenou kuchyňou, v ktorej herci, podrobení dvojtýždňovému kurzu potápania, absolvovali s rizikom embólie väčšinu scén sami. V nebezpečenstve sa režisér priam vyžíva a vykresľuje ho pomocou bizarného panoptika osôb, pri ktorých si divák ťažko môže byť istý, či má do činenia s civilistami, klonmi alebo robotmi. Androidom s bielou tekutinou crčiacou z diery na bruchu a s otvorom na zápästí pre napojenie sa do počítačovej siete je i postava herečky Winony Ryderovej, ktorá má na svojom konte oscarové nominácie za filmy Vek nevinnosti a Malé ženy. Dominiqua Pinona v úlohe Vriessa už Jeunet okrem Delikates obsadil aj do štýlovej snímky Mesto stratených detí, kde stvárnil niekoľko svojich inkarnácií. Prototypom neodhadnuteľného zjavu je aj postava Rona Perlmana, presláveného televíznym seriálom Kráska a netvor. Za kamerou stál v dobrom i zlom Darius Khondji, držiteľ nominácie na Oscara za muzikál Evita, ktorý nasnímal aj kultový thriller Sedem.
Nebol by to prvotriedny americký film v rukách Európana, aby hrôzu v očiach nekombinoval s odľahčujúcim čiernym humorom. Prekrývajúcom však desivé dôsledky, o ktorých mohli tušiť už stvoritelia prvej vyklonovanej ovce. Vzkriesený votrelec je ukážkou toho, že obete laboratórnych úchyliek však nemusia vždy iba neškodne bečať...