že predmet tendra je zhodný s predmetom dohody so Zemplínskymi strojárňami (ZEST), a.s. Michalovce. "ŽSR túto zmluvu neuznávajú. Zemplínske strojárne majú v súčasnosti možnosť zapojiť sa do súťaže," povedal pre SITA M. Čikovský.
Podľa hovorcu ŽSR je o tender veľký záujem, o čom svedčí počet prihlásených za prvé dni od jeho vyhlásenia. Zatiaľ sa podľa jeho slov do súťaže prihlásili iba slovenské subjekty, nevylučuje sa však ani záujem zo zahraničia. Bližšie však účastníkov tendra odmietol hovorca ŽSR špecifikovať.
Ako vyplýva z tlačovej správy, rozhodujúcimi kategóriami pri rozhodovaní v tendri bude technická úroveň, cena, dĺžka záruky a pozáručného servisu, lehoty na odstraňovanie porúch, účasť slovenského priemyslu na realizácii objednávky, výhodnosť zmluvných podmienok a platobné podmienky. Súťažné návrhy musia obsahovať základné technické podmienky ponúkanej elektrickej motorovej jednotky, obchodnú ponuku, ako aj návrh na spôsob financovania.
Zmluvu na dodávku uvedenej zákazky podpísali ešte v marci roku 1997 predstavitelia ŽSR a ZEST Michalovce. Po nástupe nového vedenia v ŽSR sa však železnice rozhodli od tejto zmluvy odstúpiť. Podľa ŽSR totiž pri podpise tejto zmluvy nebola v plnej miere rešpektovaná vyhláška o verejnom obstarávaní. Následne nato sa medzi ŽSR a ZEST Michalovce začal právny spor.