Výrobky Liptovských mliekarní zdražejú o šesť až sedem percent

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ (SME - jf) - "Keď sa na Slovensku zvýšili výkupné ceny mlieka v rámci podpory prvovýroby, automaticky sa to premieta aj do oblasti hospodárenia spracovateľov. Tak aj my v Liptovskej mliekarni musíme čeliť tomuto nárastu," uviedol pre ...

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ (SME - jf) - "Keď sa na Slovensku zvýšili výkupné ceny mlieka v rámci podpory prvovýroby, automaticky sa to premieta aj do oblasti hospodárenia spracovateľov. Tak aj my v Liptovskej mliekarni musíme čeliť tomuto nárastu," uviedol pre SME vedúci organizačného útvaru Liptovskej mliekarne, a. s., v Liptovskom Mikuláši Ján Kresák. Dodal, že pre zdraženie suroviny sú nevyhnutné úpravy cien ich finálnych výrobkov úmerne nárastu ceny surového mlieka. Pre mliečne výrobky z Liptova to znamená postupné zdraženie o 6 až 7 percent. Liptovská mliekareň sa množstvom spracovaného mlieka 45 miliónov litrov vlani dostala do prvej päťky medzi slovenskými mliekarmi. Dominantným produktom sú prírodné dlhozrejúce syry a slovenské syrové špeciality založené na ľudovej tradícii Liptova. Doplnkovým produktom je bryndza a bryndzové nátierky z ovčieho syra, ktorého nakupujú 150 ton ročne. Syry s bryndzou predstavujú viac ako polovicu ročnej výroby. Časť produkcie prírodných syrov predávajú na domácom trhu. "Viac ako polovicu vyrobených syrov (okolo 1000 ton), pochádzajúcich z letného prebytku mlieka, ktoré domáci trh nie je schopný akceptovať, exportujeme prevažne do krajín EÚ, USA a do Chorvátska, potrebovali by sme však pri exporte komplexnejšiu štátnu podporu," povedal generálny riaditeľ Liptovských mliekarní Ján Blcháč. Mikulášska mliekareň ako prvá z mliekospracujúcich podnikov v SR získala a udržiava si certifikát riadenia kvality ISO 9002, čo najmä pri exporte veľmi pomáha.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-jf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 904
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu