Elektronické médiá dostať do rúk

Ak by verejnoprávna televízia, platená z daní všetkých občanov, vykonávala svoje povinnosti dané zákonom, a poskytovala v záujme informovania verejnosti objektívne a vyvážené spravodajstvo o všetkých politických subjektoch, celkom logicky by znižovala ...

Ak by verejnoprávna televízia, platená z daní všetkých občanov, vykonávala svoje povinnosti dané zákonom, a poskytovala v záujme informovania verejnosti objektívne a vyvážené spravodajstvo o všetkých politických subjektoch, celkom logicky by znižovala váhu a význam komerčnej televízie vo sfére politického a spoločenského spravodajstva. Na Slovensku to tak nie je, a preto je celkom logickým, hoci nie celkom prirodzeným javom, že najpopulárnejšou redakciou komerčnej televízie je jej politické spravodajstvo. Rovnako prirodzeným dôsledkom potom je, že komerčná televízia v oveľa väčšej miere, ako je to u komerčných televízií zvyčajné, vstupuje do politického života - nadpriemerná sledovanosť totiž dodáva vysielaniu a analyzovaniu politických udalostí aj nezanedbateľný komerčný rozmer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Preto je celkom logické, hoci z hľadiska budúcnosti médií a politických strán nie veľmi perspektívne, ak medzi politickými stranami a médiami vznikajú nie štandardné vzťahy, pripomínajúce - ak presiahnu zdravú mieru, k čomu zásluhou nenormálnych pomerov v politických i verejnoprávnych inštitúciách smerujú - vzťahy komerčných partnerov.

Aká by to bola vláda, keby sa neusilovala ovplyvňovať médiá, aké by to však boli médiá, keby sa ovplyvňovať dali, povedal J. Füle ešte ako šéfredaktor televízneho spravodajstva v čase, keď sa V. Mečiar usiloval dostať na svoju pravidelnú desaťminútovku v STV. Elektronické médiá dostať do rúk a všetko na Slovensku bude vyzerať inak - takto zasa znie okrídlené motto D. Slobodníka ešte ako ministra kultúry.

Markíza sa stala najsledovanejším médiom a jednou z najdôveryhodnejších inštitúcií na Slovensku aj vďaka tomu, že sa usilovala o objektívne spravodajstvo a informovanie o udalostiach, o ktorých neinformovala STV, pretože bola a je televíziou straníckou. SDK je od svojho vzniku najdôveryhodnejším subjektom v prieskumoch verejnej mienky. Je preto celkom logické, že signály o ich prípadných úzkych vzťahoch či o priveľkom vplyve Markízy na SDK vyvolávali obavy na oboch stranách, hoci z rozličných dôvodov. Optimálne riešenie je niekde inde - v profesionalite oboch inštitúcií, ktorá a priori spôsobí odmietnutie presahovania oboch subjektov do prirodzenej sféry toho druhého. Čo platí nielen pred voľbami, ale aj po nich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu