len vo vnútri mesta. Dodnes sa tak však nestalo, aj keď už dlhší čas sú v časti Trenčína osadené stĺpy trolejového vedenia. "S prihliadnutím na súčasnú nepriaznivú ekonomickú situáciu musíme mať na zreteli ekonomickú nevýhodnosť zavedenia trolejbusov. Kým náklady na jeden kilometer najazdený autobusmi mestskej hromadnej dopravy dosahujú dnes v priemere asi 22 korún, pri trolejbusovej doprave by to bolo až 30 korún," hovorí Jozef Lackovič, riaditeľ štátneho podniku SAD Trenčín. Mestskú dopravu v krajskom meste zabezpečuje 40 autobusov na 23 linkách, viaceré z nich sú však už za ekonomickou životnosťou. Uplynulý rok na rozdiel od prímestskej autobusovej dopravy, ktorá vyprodukovala stratu 2,8 milióna korún, skončila mestská hromadná doprava s približne vyrovnaným hospodárskym výsledkom. Prispeli k tomu aj vlani zvýšené výnosy, na ktorých sa výraznou mierou podieľa intenzita cestovania súvisiaca s vysokou zamestnanosťou obyvateľov mesta. Trenčianske šesťkorunové cestovné lístky, ako aj cena mesačných a štvrťročných predplatných cestovných lístkov sú podľa riaditeľa SAD v Trenčíne optimálne. Nie všetci občania však s týmto súhlasia, viacerým sa nepáči najmä cena predplatných lístkov, ktoré sú drahšie ako v Bratislave. Štvrťročný lístok na linky MHD v Trenčíne stojí 700 korún, mesačný 250 a žiacky 100 korún. V roku 1997 mestské autobusy najazdili takmer dva milióny kilometrov, čo je asi tretina výkonov pravidelnej autobusovej dopravy v SAD Trenčín. V tomto roku sa v mestskej autobusovej doprave neplánujú väčšie zmeny. Podľa J. Lackoviča novinkou bude testovanie odbavovacieho a informačného systému. "V spolupráci s poľským partnerom odskúšame systém automatického vyhlasovania zastávok na dvoch spojoch linky č. 8. Na pomoc pri financovaní aktivít smerujúcich k zvýšeniu úrovne cestovania permanentne oslovujeme mesto, zatiaľ však bezvýsledne," skonštatoval.
Autor: SME-mis