V novom roku si veľa sľubujú najmä od prijatia zákona o cestovnom ruchu *ANKETA

V cestovnom ruchu (CR) sa v uplynulom roku udialo viacero zmien. S otázkou - čo pokladáte z toho, čo sa odohralo v oblasti turizmu v roku 1997, zo svojho pohľadu za najvýznamnejšie - sme sa obrátili na viacerých ľudí v tomto odvetví.

MICHAL ŠEFČÍK, riaditeľ sekcie cestovného ruchu Ministerstva hospodárstva SR: "V minulom roku sa konečne rozbehla činnosť Slovenskej agentúry pre cestovný ruch. Agentúra bola síce založená už skôr, ale vlani ešte nemala toľko peňazí, koľko sme pre ňu žiadali. Okrem toho si veľmi cením, že sa začala práca na zákone o cestovnom ruchu, ktorý by mal v roku 1998 vstúpiť do legislatívneho procesu, a rozbehla sa i činnosť Rady pre cestovný ruch ministerstva hospodárstva."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

JÁN BOČKAY, riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR): "Prezentáciu Slovenska na 20 výstavách cestovného ruchu vo svete a po prvýkrát aj účasť na významnom svetovom veľtrhu CR v Londýne určenom len pre odborníkov, najprestížnejšej výstave v tejto oblasti. Tu sa práve odborníci dozvedeli, čo predstavuje SR v cestovnom ruchu a čo môže ponúknuť. Na rok 1998 máme až dva zlaté klince: účasť na veľtrhu Die Donau a účasť na Svetovej výstave v Lisabone."

SkryťVypnúť reklamu

JANA KOZUBOVÁ, generálny sekretár Slovenskej asociácie cestovných kancelárií: "Z nášho pohľadu nebol r. 1997 taký úspešný ako rok predtým, keď sa podarilo dosiahnuť viaceré daňové úľavy. Doteraz napr. nie sú vyriešené veľké problémy s autokarovým parkom. Nerieši sa problém ochrany spotrebiteľa voči cestovkám, napr. pri ich krachoch a podobne, čo súvisí s legislatívnymi úpravami ich prevádzkovania. To očakávame od nového zákona o CR, ktorý by mal odbúrať doterajšiu živelnosť. Rátali sme aj s tým, že SACR bude údernejšia, ale naopak mnohé veci zostali stáť. Pre nedostatok financií musela tento rok agentúra zrušiť účasť na niektorých veľtrhoch, čo sa dotýka aj cestoviek. Darmo je SACR zriadená, keď nedostane peniaze, projekty stoja a platy ľudí v inštitúcii odčerpávajú aj to málo peňazí."

SkryťVypnúť reklamu

JÁN KUSKA, riaditeľ Agentúry pre rozvoj cestovného ruchu v regióne Tatier: "V rámci Slovenska to, že sa pripravuje zákon o CR, a z nášho pohľadu to, že sa nám podarilo zapojiť do činnosti 130 subjektov. V záujme jednej veci sa tak spája verejný, samosprávny a súkromný sektor."

Autor: ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu