povedal zástupca OMZ na Slovensku Dušan Sládek. Spoločnosť stavila na ponuku komplexného riešenia situácie v meste.
Podľa Sládka má spoločnosť dostatok prostriedkov na dostavbu troch rozostavaných lodí a je pripravená investovať aj do rozvoja mesta a jeho infraštruktúry a tým vrátiť Komárnu prívlastok „mesto lodí“. „A to nie preto, že to dobre znie, ale preto, že si uvedomujeme, že lodiarstvo je úspešné len, ak sa mu venujú generácie.“
Okrem OMZ už svoju účasť v tendri potvrdila aj holandská spoločnosť OostEuropaParticipaties, ktorá spravuje fondy v Holandsku, Luxembursku a na Slovensku. Spoločnosť okrem toho podniká aj vo financovaní podnikateľskej sféry a v oblasti rizikového kapitálu. V tomto regióne už investovala do podnikov Keramoprojekt Trenčín, ČKD Praha a Železniční stavitelství Praha.
Podľa agentúry TASR sú medzi uchádzačmi aj finančná skupina Penta Group a dcéra lodeníc Mělník - Czech Shipping Group. Záujem o lodenice ešte pred vyhlásením tendra vyjadrilo aj konzorcium Creditanstalt a HypoVereinsbank zastupujúce nemeckú spoločnosť s maďarským kapitálom Equinox Ventures Investment Advisory LLC. (tom)