BRATISLAVA - Slovensko nie je známe, a preto by malo byť aktívnejšie. Myslí si to Walter Leu, predseda Európskej komisie cestovného ruchu pri Rade Európy. Naša krajina má podľa neho síce bohatú ponuku, ale ak sa nedokáže zviditeľniť, susedné štáty ju zatlačia do úzadia.
Leu sa v stredu zúčastnil v Bratislave na medzinárodnej konferencii o turizme Via millenium a včera otvoril veľtrh Slovakiatour. „Milióny potenciálnych hostí by radi zažili a porovnali vašu krajinu s inými.“
V aktivite je v našom regióne najďalej Maďarsko a veľký pokrok urobilo Česko. „Zatiaľ je to vidieť najmä na ich metropolách Prahe a Budapešti,“ povedal Leu pre SME.
Odhady hovoria, že cestovný ruch v Európe tento rok klesne o 10 - 15 percent. Začína prevládať turistika do bližších a susedných krajín na úkor ďalekých leteckých zájazdov. Nové šance zavetrila aj stredná Európa. Napríklad Maďarsko ešte v novembri mimoriadne zvýšilo štátny príspevok na cestovný ruch.
Slovensko je už roky veľmi slabou turistickou konkurenciou. V porovnaní so susedmi investuje neporovnateľne menej prostriedkov a má päť, osem i viacnásobne menšie príjmy.
Na reklamu Slovenska vo svete je vyčlenených len 40 miliónov korún, čo je doslova na hranici, keď reklama stráca význam, na rozvojové projekty pôjde 65 miliónov. Na našich ambasádach (zatiaľ len v NSR a Poľsku) sa konečne vyčlenia ľudia, ktorých náplňou bude cielená propagácia Slovenska.
TÁŇA RUNDESOVÁ