Rozloha Slovenskej republiky je 49036 km2. Na 5,4 milióna obyvateľov pripadá milión osobných automobilov, 100 000 prívesov za osobné vozidlá, 130 000 nákladných vozidiel, 30 000 prívesov za nákladné vozidlá, 12 000 autobusov a 81 000 motocyklov. Na túto plochu a počet motorových vozidiel a prívesov je k dispozícii 49 staníc technickej kontroly (STK). To je stav zo začiatku februára tohto roku. Pred 20 rokmi bola však situácia iná. Vtedy sa kontrolnou činnosťou o dobrý technický stav vozidiel starala sieť siedmich staníc STK, ktorú v roku 1974 začalo budovať vtedajšie ministerstvo dopravy. Prvú STK postavili v Banskej Bystrici. Podľa vládneho uznesenia mala byť stanica STK v každom okrese, ale kým sa nevyčerpali finančné prostriedky, stačili ich postaviť len sedem. Nedostatok finančných prostriedkov nedovoľoval sieť STK ďalej rozširovať podľa pôvodného zámeru. Po roku 1989 sa situácia zmenila. Vzniklo niekoľko nových STK. Pôvodných sedem STK vstúpilo spolu s časťou Ústavu cestného hospodárstva a dopravy, ktorá sa dovtedy zaoberala riadením a výkonom technických kontrol a skúšok vozidiel, do prvej vlny privatizácie. Výsledkom bolo, že v roku 1995 vznikla spoločnosť SLOVEKRA. Štátna správa predstavovaná ministerstvom dopravy si vyhradila, že kontrolnú činnosť bude legislatívne zastrešovať formou poverení a prostredníctvom štátneho odborného technického dozoru. Nemecký partner Slovekry, DEKRA E.v., vstúpil do hry v júni 1995 a odvtedy spoločnosť, už s novým názvom SLOVDEKRA s. r. o., vykonáva pravidelné technické kontroly cestných vozidiel, technické kontroly vozidiel pred schválením ich technickej spôsobilosti a technické kontroly vozidiel, ktoré prepravujú nebezpečné veci podľa dohody ADR. Výhodou prítomnosti zahraničného partnera je, že Slovdekra sa dostáva priamo k podkladom a materiálom zachytávajúcim poslednú technickú a legislatívnu úroveň v centre EÚ v Bruseli. Okrem získavania európskych štandardov a noriem v oblasti TK, skúšok a systémov riadenia kvality podľa normy ISO 9000, ide aj o postupné preberanie know-how znalectva, analýzy dopravných nehôd, posudzovania technického stavu vozidiel, poradenstva a vzdelávania. Slovdekra mení po prvých rokoch svoj štatút z pozorovateľa na člena v štruktúrach CITA, medzinárodnej organizácie STK v Bruseli. Jej pracovníci sa zúčastňujú na zasadaniach pracovnej skupiny WP 29 pri EHK OSN v Ženeve ako mimovládna organizácia a pracujú aj v skupinách expertov. Získavajú tak najčerstvejšie informácie o nových konštrukciách automobilov a o pripravovaných predpisoch o ich konštrukcii. Tento zodpovedný prístup by mal byť v budúcnosti zárukou jednotného postupu pri schvaľovaní technickej spôsobilosti vozidiel na Slovensku.