BANSKÁ BYSTRICA - Musíme obnoviť pôsobenie voči slovenským klientom, ktorému sme v uplynulých rokoch nevenovali toľko pozornosti. Domnievali sme sa, že na Slovensku dobre poznajú ponuku Brněnských veltrhů a výstav (BVV), čo však nie je pravda, vyhlásil na prezentácii spoločnosti v Banskej Bystrici riaditeľ obchodnej skupiny spoločnosti Břetislav Fabián.
Podľa Vladimíra Harminca zo spoločnosti Corum BVV, ktorá zastupuje BVV v SR, pre slovenské firmy by najväčší efekt z viac ako tridsiatky veľtrhov BVV mala mať účasť na Medzinárodnom strojárskom veľtrhu, skupine potravinárskych veľtrhov spojených so Salimou , alebo účasť na veľtrhoch drevospracujúceho a papierenského priemyslu ako je Embax-print. Ako B. Fabián upozornil, o úspechu prezentácie firmy sa rozhoduje pri príprave. Vystavovateľ si musí vopred vyjasniť výstavné zámery a určiť cieľovú skupinu, ktorú chce osloviť.
BVV uskutočnili poslednú prezentáciu na Slovensku ešte v časoch existencie spoločného štátu. Od roku 1996 do roku 1999 poklesla účasť slovenských návštevníkov v Brne z 51-tisíc pod 30-tisíc osôb, počet firiem zo SR sa znížil z 647 na takmer 500 a ich výstavná plocha sa zmenšila zo 16- pod 10-tisíc metrov štvorcových. K prepadu došlo najmä od roku 1998, vlani sa pád zastavil, v tomto roku záujem stagnuje alebo mierne oživuje. Pritom účasť návštevníkov z Nemecka, Poľska, Rakúska a Maďarska v rovnakých rokoch prudko stúpla. Podľa B. Fabiána takmer všetky veľtrhy BVV spĺňajú kritériá medzinárodnosti, pätinu zahraničných firiem alebo ich výstavnej plochy alebo päť percent návštevníkov, na Slovensku však túto podmienku spĺňa len Coneco.
BVV preto ponúka slovenským návštevníkom vypraviť do Brna autobusy z Bratislavy a z Košíc. Po vstupe firmy Messe Düsseldorf do BVV už spoločnosť Slovákom neposkytuje osobitné výhody. Firmy však majú možnosť zhruba polovičnej zľavy pri výstavnej účasti vo forme „hosťa veľtrhu“ - za účasti štátnej reprezentácie.
(sita)