Jedným zo skúsených organizátorov konferencií je Institute for International Resarch, s.r.o. (IIR). Bol založený v roku 1997, je dcérskou firmou svetového organizátora konferencií Institute for International Research, ktorý má svoje zastúpenie vo viac než tridsiatich krajinách sveta a stal sa vedúcou inštitúciou v oblasti ďalšieho vzdelávania špičkového manažmentu. Programy odborných konferencií a seminárov sa pripravujú vo Viedni na základe potrieb českého trhu a českých manažérov, konferenčným jazykom je čeština. Rakúska kancelária je centrom pre konferenčné aktivity v strednej a východnej Európe. Na tvorbe konferencií pre Českú republiku sa podieľa 15 pracovníkov. Treba však pripomenúť, že aktivity spoločnosti často využívajú klienti zo Slovenska. Na skúsenosti z organizovania rôznych konferencií sme sa spýtali marketingovej manažérky Institute for International Research Renaty Klika.
* Čo konkrétne Institute for International Research ponúka?
„Ročne pripravíme viac než 50 odborných konferencií, seminárov a work-shopov. Programy konferencií a seminárov sa pripravujú na základe rešerší potrieb trhu. Paleta tém je veľmi široká. Snažíme sa o to, aby na konferenciách prednášali a diskutovali renomovaní odborníci a špičkoví vedúci pracovníci. Veľký dôraz pritom kladieme na to, aby to boli ľudia, ktorí dokážu veľmi kvalitne odovzdávať svoje skúsenosti z praxe. Máme záujem, aby si každý počas konferencie a semináru našiel to, čo ho v danej oblasti zaujíma. To znamená dobre štruktúrované, presne rešeršované a logicky zostavené informácie k problémom, ktoré práve rieši, a k témam, ktoré sú aktuálne.“
* Na základe čoho sa určuje obsah konferencií?
„Uvádzame na trh len tie konferenčné témy, ktoré sú overené. Preskúmanie trhu nám pomáha overiť si, či pripravované informácie sú pre našich potenciálnych účastníkov aktuálne a zaujímavé a či zodpovedajú ich potrebám. Len tak im totiž môžeme sprostredkovať aktuálne a v praxi použiteľné informácie. V centre pozornosti je u nás predovšetkým najnovší vývoj v oblasti strategického manažmentu, práva, financií, informačných technológií, telekomunikácií, marketingu, obchodu, energetiky a sektoru finančných služieb.“
* Kto je predovšetkým účastníkom vašich konferencií?
„IIR odborné konferencie navštevuje predovšetkým vyšší a stredný manažment českých firiem a inštitúcií, členovia predstavenstiev a dozorných rád. Účastníkom konferencií prezentujeme zhustené odborné informácie. Ako nezávislý organizátor konferencií dbáme predovšetkým na odbornosť prezentovaných obsahov. Naše konferencie však zároveň poskytujú potrebný rámec na výmenu skúseností a k nadväzovaniu nových obchodných kontaktov.“
* Aký je počet účastníkov zo Slovenska?
„V Českej republike sme od začiatku nášho pôsobenia usporiadali viac než 150 konferencií, seminárov a work-shopov. Konferencií sa zúčastnilo viac ako 7500 riadiacich pracovníkov. Z toho jedna tretina účastníkov prichádza zo Slovenskej republiky.“
* Myslíte si, že blízkosť jazyka a tiež aj podobnosť podnikových problémov či príbuznosť akýchsi vývojových etáp sú dôvodom pre to, že si vaše konferencie vyberajú aj ľudia zo Slovenska?
„Áno, myslíme si, že nakoľko je vývoj ekonomiky v Čechách a na Slovensku príbuzný, manažéri slovenských podnikov sa radi zúčastnia našich konferencií a seminárov. Samozrejme, s výnimkou konferencií zaoberajúcimi sa témami napríklad z právnej oblasti, kde sa české právne normy líšia od slovenských.“
* Neuvažovali ste o zorganizovaní nejakej konferencie aj na Slovensku?
„Nakoľko je o IIR konferencie poriadané v Čechách záujem i zo Slovenska, v budúcnosti uvažujeme organizovať konferencie aj na Slovensku.“
* Ako je to s mimokonferenčným programom pre účastníkov a aká býva dĺžka konferencií?
„Profil konferencie v štandardnom prevedení má dĺžku dvoch konferenčných dní, s možnosťou prehĺbenia poznatkov s prevedením do praxe na tretí deň, tzv. workshop. Po skončení prvého dňa konferencie pozývame účastníkov na koktejl, ktorý sa koná v rámci konferencie a slúži na neformálnu výmenu názorov a skúseností. Pri akciách s väčším počtom účastníkov, ktoré majú skôr charakter kongresu, poriadame slávnostné večere, módne prehliadky, prípadne besedy so špičkovými manažérmi českých a zahraničných firiem.“
Získať podrobné informácie o aktuálne chystaných konferenciách, ich jed-notlivých témach, ako aj možnosť prihlásiť sa práve prostredníctvom internetu či vyžiadať si podrobnejšie informácie je možné priamo na internetovskej stránke spoločnosti www.konference.cz. (sbr)