Reformný program Milénium, ktorý hovorí o tom, ako sa má zásadne zmeniť školstvo na najbližších 15 - 20 rokov, je podľa niektorých odborníkov už zastaraný. "Milénium je dnes už prekonané v princípoch. Jeho autori totiž urobili zásadnú strategickú chybu tým, že koncepčne nadradili všeobecné vzdelávanie nad odborné," tvrdí Eduard Filo, člen sekcie školskej politiky SDKÚ. "Bol to ich krátkozraký pohľad, ktorý vychádzal z predstavy, že mladým ľuďom stačí dať všeobecné vzdelanie a odbornosť si môžu získať neskôr v rôznych kurzoch, školeniach alebo praxou. Lenže napríklad obrábača kovov alebo sklára nemožno vychovať v kurze. K praxi totiž potrebuje aj odborné predmety a zručnosť."
Miron Zelina, jeden zo spoluatorov Milénia, tvrdí, že E. Filo nepochopil podstatu Milénia. "Milénium nie je proti odbornému vzdelávaniu, ale hovorí, aby sa všetkým žiakom dostalo všeobecného, aspoň základného vzdelania. To im dáva predpoklad na väčšiu uplatniteľnosť, flexibilitu na trhu práce, najmä preto, že technológie idú prudko dopredu. Veď starý automechanik sa dnes neuplatní, je nezamestnaný."
Dodáva, že je za rozšírenie a skvalitnenie všeobecného vzdelania, aj za cenu rozšírenia rokov prípravy. "Mám tým na mysli aj také veci, ako podnikať, vyznať sa vo financovaní, ako písať projekty, výučba cudzích jazykov, práce na počítači, ale aj komunikácia, riešenie konfliktov, tvorba produktívnych vzťahov a podobne."
Zelina hovorí, že pokiaľ zameriame stredné odborné vzdelávanie len na profesijnú prípravu, budeme mať krátkodobo dobrých odborníkov, ktorí budú doslova príveskom k stroju alebo technológii. "Keď príde nový stroj alebo technológia, pri zlom všeobecnom základe ostanú na ulici a nebudú mať základ a motiváciu rozšíriť si kvalifikáciu, rekvalifikovať sa, cestovať do zahraničia. A to by sme nemali riskovať," myslí si Zelina.