e účastníkov - spravidla vyššej úrovne - hradí vysielajúca organizácia a k tomu ešte pribúdajú hosťom hradené osobné výdavky. Podľa prieskumu Medzinárodnej asociácie kongresových kancelárií jeden kongresový delegát prinesie hostiteľskému mestu, v ktorom v priemere štyrikrát prenocuje, čistý príjem okolo tisíc dolárov. Niet sa preto čo čudovať, že v ponuke kongresového a incentívneho cestovného ruchu panuje v celom svete ostrá konkurencia. Uspieť v nej nie je práve najľahšie. Na organizátorské krajiny a mestá sú, logicky, kladené viaceré dôležité kritériá.
Organizátori kongresov a podobných akcií si vyberajú predovšetkým turisticky atraktívne miesta s príjemným podnebím, zaujímavým okolím a stabilnou politickou situáciou. Svoju váhu pri výbere má tiež miestna úroveň kultúrneho a spoločenského života a možnosť dohovoriť sa niektorým zo svetových jazykov. Pri vedeckých kongresoch tu hrá úlohu aj univerzitný štatút mesta. Samozrejmou požiadavkou na mestá uchádzajúce sa o kongresovú turistiku je aj bezpečnosť hostí. z hľadiska kriminality. (sbr)