SEAT Cordoba 1.4i - nenápadný bestseller

Sú modely automobilov, ktoré zostávajú dlho v pamäti vďaka extravagantnému vzhľadu, mimoriadnym výkonom či vďaka historickým omylom. Potom sú skromné bestsellery. Modely, ktoré si potichu prerazia cestu na výslnie rebríčkov predaja najmä preto, že v ...

Sú modely automobilov, ktoré zostávajú dlho v pamäti vďaka extravagantnému vzhľadu, mimoriadnym výkonom či vďaka historickým omylom. Potom sú skromné bestsellery. Modely, ktoré si potichu prerazia cestu na výslnie rebríčkov predaja najmä preto, že v sebe spájajú všetky tie kladné vlastnosti, ktoré od nich zákazník čaká. O jednom takomto automobile bude aj dnešný test - Média B.O.A.T. testoval Seat Cordoba 1.4i.

Modelový rad SEAT Cordoba prišiel v tomto roku s miernymi vonkajšími zmenami. Základný koncept nebolo prečo meniť - veď bol taký úspešný, že veľká koncernová mama - nemecký Volkswagen - nastúpil do prúdnice úspechov Cordoby s takmer rovnakým modelovým radom Volkswagen Polo Clasic. V čom je tajomstvo úspechu koncepcie automobilu Seat Cordoba? Recept je jednoduchý, a preto geniálny...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Seat Cordoba je vlastne takmer identický s modelom Seat Ibiza. Má teda všetky výhody kompaktného mestského automobilu. Mierne a plynulo stupňovitá zadná časť však skrýva batožinový priestor s objemom 455 litrov, ktorý sa dá zväčšiť sklopením asymetricky delených zadných sedadiel až na vyše 800 litrov a z mestského vozidla sa stáva rodinný automobil. Pritom je práve Cordoba líniou karosérie ešte o niečo elegantnejšia než Ibiza, z ktorej vychádza. Málokto vie, že keď nastúpi do Cordoby - nastúpil vlastne do kreácie slávneho dizajnéra Giugiara.

Zvonka sa od staršej generácie líši Cordoba modelový rok `97 najmä prepracovanou prednou maskou a zaoblenými nárazníkmi vo farbe karosérie. Na predných aj na zadných sedadlách je dostatok miesta a všet- ky ovládacie prvky, tentoraz chvála Volkswagenu, sú prehľadné a ergonomické. Zlepšila sa aj konštrukcia sedadiel a výrazne sa zlepšila kvalita poťahov. Seat Cordoba sa dá dobre ovládať aj pri parkovacích manévroch - hrebeňové riadenie nepotrebuje príliš veľkú silu na točenie volantom. Ak si niekto za príplatok dopraje posilňovač, o to lepšie.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou testovaného automobilu Seat Cordoba pracoval radový štvorvalec, uložený vpredu naprieč, so zdvihovým objemom 1,4 litra a s maximálnym výkonom 44 kW pri 4 700 otáčkach za minútu. Tento modernejší motor už má prídomok MPi, čo značí viacbodové vstrekovanie systémom Siemens Simos. Maximálny krútiaci moment 117 Newtonmetrov pri 2 800 otáčkach za minútu zdôrazňuje elastičnosť úspornej 1,4-ky. Architektúra tohto motora nie je postavená na veľké zrýchlenie. Je to skôr veľmi hospodárny a univerzálny motor. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 15,6 sekundy a maximálna rýchlosť končí na hranici 157 km/h. Priemerná spotreba je však príjemnýmn prekvapením - 6,6 litra bezolovnatého benzínu na 100 kilometrov a navyše pri razantnom testovacom jazdení - to je výborné.

SkryťVypnúť reklamu

Žiadne, aj najlepšie vymyslené auto, nie je bez chyby. Seat Cordoba platí za veľký batožinový priestor, ktorý v triede takmer nemá obdobu, mierne zhoršeným výhľadom dozadu, a na to, kde automobil končí si musí vodič zvyknúť. Výhody modelového radu Seat Cordoba zdôrazňuje aj výborný pomer výkonov a ceny. Testovaný Seat Cordoba s motorom 1,4 MPi a posilňovačom riadenia sa predáva za 394 300 Sk,- vrátane DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: radový vodou chladený štvorvalec, uložený vpredu naprieč, OHC, riadené viacbodové vstrekovanie paliva, dva ventily na valec.

Karoséria: samonosná, trojpriestorový 5-miestny 4-dverový sedan

Prevodovka: päťstupňová, mechanická kotúčová spojka, pohon predných kolies

Zdvihový objem: 1391 cm3

Maximálna rýchlosť: 157 km/h

SkryťVypnúť reklamu

Maximálny výkon: 44 kW pri otáčkach 5200 min-1

Maximálny krútiiaci moment: 117 Nm pri otáčkach 2800 min-1

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 15,6 s

Rázvor: 2444 mm

Pohotovostná hmotnosť: 975 kg

Objem batožinového priestoru: 455/800 l

Objem nádrže: 47 l

Cena: 394 300 Sk,- vrátane DPH

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 493
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 167
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 765
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 999
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 491
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 770
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu