Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
NEZNAČKOVÉ ALEBO MENŠIE SERVISY NA MNOŽSTVO NOVÝCH DRAHÝCH ZARIADENÍ NEMAJÚ PENIAZE, A TAK SA ZAMERIAVAJÚ NA STARŠIE ALEBO DIESELOVÉ AUTÁ

Autoservisy: prežili len dobrí a prispôsobiví

BRATISLAVA – „Autoservisy, ktoré boli slabé, už zanikli a tie, čo sú slabšie, nemajú robotu. Situácia sa podstatne zlepšuje,“ hovorí Jiří Chytil, ktorý sa špecializuje na opravy turbín, hláv valcov a servoriadení.


Automechanik František Ondrejka podniká už dvanásť rokov v Jakube pri Banskej Bystrici. FOTO SME – JÁN KROŠLÁK



BRATISLAVA – „Autoservisy, ktoré boli slabé, už zanikli a tie, čo sú slabšie, nemajú robotu. Situácia sa podstatne zlepšuje,“ hovorí Jiří Chytil, ktorý sa špecializuje na opravy turbín, hláv valcov a servoriadení.

Tvrdí, že autoopravárenstvo sa pomaly kryštalizuje. „Mnohé značky boli u nás nové, chcelo to čas, kým sa servisy preorientovali zo škodoviek a žigulákov napríklad na dieselové a turbodieselové autá.“

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte pred pätnástimi rokmi boli aj brzdové platničky na škodovku stodvadsiatku podpultovým tovarom, a ak ich niekto potreboval hneď, musel zaplatiť dvojnásobok alebo mať kamaráta v Mototechne.

„Na začiatku deväťdesiatych rokov sa dodávanie súčiastok zlepšilo, ale stále som to musel byť ja, kto dodávateľov naháňal, telefonoval a prosil, či majú náhradné diely. Aj sa so mnou tak bavili,“ hovorí majiteľ autoservisu Vladimír Roško. „V polovici desaťročia sa trh naplnil a oni začali naháňať mňa, či niečo nepotrebujem, že mi to dovezú. S minulosťou je to neporovnateľné.“

Časom sa podstatne zmenila aj technika automobilov, motory riadia počítače. Vedúci servisu Subaru v Bratislave Milan Gregora hovorí, že testovacie zariadenie na túto značku stojí 280-tisíc korún. „Autá sú prepchaté elektronikou a pre značkové autoservisy sú takéto prístroje nevyhnutnosťou.“

Skryť Vypnúť reklamu

Existujú aj univerzálne testery, ale meranie na nich trvá podstatne dlhšie, testujú v menšom rozsahu a je ťažšie zohnať literatúru s údajmi o jednotlivých autách. Milan Gregora: „Do nášho špecializovaného testera na Subaru treba na každý typ motora inú disketu. Jedna stojí dvadsaťtisíc korún. Ak sa inovuje motor, stále treba dokupovať nové diskety, takže musíme mať celú databázu od začiatku značky.“

Neznačkové alebo menšie servisy na množstvo drahých zariadení nemajú peniaze, a tak sa zameriavajú na staršie alebo dieselové autá. „Diesely staršej koncepcie nemajú veľa elektroniky, sú jednoduché na testovanie a prístrojové vybavenie. Preto sme začali s týmito autami a asi sme urobili dobre, lebo je ich čoraz viac a práce máme dosť. Prístroje, ktoré potrebujeme, máme. Robíme akékoľvek dieselové motory, takže nedávno sme tu mali aj loď,“ hovorí Roško.

Skryť Vypnúť reklamu

Jiří Chytil tvrdí, že v minulom desaťročí musel do nových technológií investovať minimálne tri milióny – aby mohol poskytovať kvalitné služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 809
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 197
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 222
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 152
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 269
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 149
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 129
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 942
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 352
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 509
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková
CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.