"Veď pôjdem v noci jednoducho ďalej a ušetrím za nocľah," je veľmi nebezpečná myšlienka. Najmä ak takéto rozhodnutie padne po celodennej jazde v teplom dovolenkovom počasí. Centrum pre výskum spánku pri univerzite v nemeckom Regensburgu dokázalo, že vyše polovicu všetkých automobilových nehôd na nemeckých cestách a autostrádach má na svedomí práve mikrospánok. Najmä v období, keď dovolenky spôsobujú motoristickú migráciu, je rozumné mať so sebou partnera na vystriedanie alebo pre dlhšie cesty plánovať nocľah po ceste. Pri dlhších viacdňových jazdách totiž únava dospeje do štádia, keď nepomáha nič iné ako spánok. Veď uvážme: pri rýchlosti 130 km/h môže vodič v mikrospánku prejsť až 220 metrov bez kontroly nad vozidlom. Lekári odporúčajú nejazdiť na jeden "ťah" dlhšie ako osem hodín, pred cestou sa riadne vyspať a nevyrážať na cestu v čase, keď má ľudský organizmus výkonnostný útlm - medzi treťou a piatou hodinou ráno a okolo 14.00 hod.