Vyše 84 % autobusov je po ekonomickej životnosti

BRATISLAVA (SME - rf) - Slovenská autobusová doprava (SAD) za prvý polrok 1997 vykázala stratu vo výške 578 miliónov korún, z čoho 300 miliónov uhradil dotáciou štát. Podľa riaditeľa Sekcie cestnej a mestskej dopravy Ministerstva dopravy, pôšt a telekomun

ikácií SR (MDPT) Pavla Reicha je deficit spôsobený predovšetkým nevykrývaním strát spôsobených zľavami na cestovnom a neekonomickým prostredím. Regulovaná cena, za ktorú sa vozí verejnosť, je pod ekonomickou cenou približne 15 až 20 percent. Najväčším problémom SAD je obnova vozidlového parku. Až 84,5 % autobusov je po ekonomickej životnosti, čo je najmä v prípade autobusov diaľkových liniek závažný moment. Vozidlový park SAD má 5437 autobusov, čiže viac ako 4 tisíc autobusov je po ekonomickej životnosti. Cena jedného autobusu sa pohybuje od 2,5 do 2,8 milióna korún. Pri súčasných cenách by bolo na obnovu vozidlového parku treba ročne 2,19 miliardy. MDPT pripravuje systémové opatrenia - úpravu taríf, respektíve poskytovaných zliav a prípravu na obnovu vozidlového parku. "Aby verejná doprava mohla byť v prevádzke, musia to zaplatiť cestujúci alebo štát prostredníctvom dotácií. Tretia možnosť je obmedzenie spojov," uviedol P. Reich. Dodal, že v súčasnosti MDPT konzultuje s ministerstvom financií o potrebe "dostať ceny na ekonomickú úroveň". Neupresnil, odkedy by sa mali ceny za prepravu zvýšiť, ale dodal, že lepšie ako zvýšenie cien by bolo zrušenie niektorých zliav. Vnútroštátnu pravidelnú dopravu v súčasnom období zabezpečuje 54 štátnych podnikov a 2 súkromné. Pravidelná doprava sa vykonáva na 2563 autobusových linkách. Na sieť pravidelnej dopravy je napojená každá z 2858 obcí na Slovensku. V 54 mestách zabezpečujú štátne podniky SAD aj mestskú hromadnú dopravu autobusmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - rf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu