Železnice financujú už len údržbu staničných budov, tie sú evidované ako technické pamiatky. "Do obnovy zastaranej technológie je podľa môjho názoru zbytočné vkladať peniaze. Lanovka je stále funkčná, štátny dozorný úrad prísne kontroluje jej technický stav. Jej ďalšia prevádzka je však podmienená novými investíciami. Múdrejšie by bolo investovať napríklad do projektu zasnežovania zjazdovky zo Štartu do Tatranskej Lomnice ako do nových technológií na starej lanovke," povedal Ing. D. Slavkovský. O zasnežovaní spomínanej trate nesníva, ale robí konkrétne kroky, aby sa stalo realitou. Ako povedal, mesto Starý Smokovec ani Štátne lesy TANAP projektu prekážky nekladú. Zatiaľ však celá aktivita stroskotala na železniciach. Túto zimnú sezónu teda lákavá, ale často vydratá zjazdovka umelo zasnežovaná nebude. "Chceme začať s prípravnými prácami na budúcu jar. Projekt počíta okrem zasnežovania aj s výstavbou sedačkovej lanovky na Čučoriedky. Potrebujeme však získať povolenie na stavbu v národnom parku, a to sa dá získať len vtedy, ak nám ministerstvo pôdohospodárstva udelí výnimku. Zasnežovať úsek do Skalnatého plesa po Čučoriedky nie je veľmi reálne, terén je problémový, udržať na ňom sneh je náročné. Zasnežovať sa teda pravdepodobne bude tesne nad hornú hranicu lesa," povedal Ing. D. Slavkovský. Podľa jeho slov vyjde slovenské železnice projekt zasnežovania približne na 25 miliónov korún, menšiu sumu si vyžiada výstavba sedačky. Lyžiari takúto iniciatívu Tatranských lanových dráh určite uvítajú.
Autor: SME-kim