Letné operné hody v talianskom Pesare

Honoré de Balzac v okúzlení nad Mojžišom a Faraónom v roku 1827 napísal novelu, ktorej zápletka sa deje v lóži parížskej opery, aby aktéri mohli komentovať jednotlivé čísla tohto diela. Čoraz častejšie hrávaná opera G. Rossiniho, autora nesmrteľného ...

Honoré de Balzac v okúzlení nad Mojžišom a Faraónom v roku 1827 napísal novelu, ktorej zápletka sa deje v lóži parížskej opery, aby aktéri mohli komentovať jednotlivé čísla tohto diela. Čoraz častejšie hrávaná opera G. Rossiniho, autora nesmrteľného Barbiera zo Sevilly - dielo, bez ktorého si nemožno predstaviť zrod Verdiho Nabucca a Aidy, odznelo v monumentálnom, režijne a scénicky pôsobivom uvedení s majstrovskými speváckymi výkonmi na nedávnom 18. opernom festivale v Pesare (neďaleko Rimini), rodisku skladateľa. Slávnej biblickej téme v hudobnej reči, najmä nádhernej modlitbe pred rozostupom Červeného mora, sa na upravenom štadióne dostalo frenetického prijatia. Famózne predstavenie Barbiera sa zasa udialo v Teatro Rossini so skvelým kanadským dirigentom. Ak prirátame tretie dielo, frašku Il Signor Bruschino (hrávanú i u nás), nádherné predvedenie Malej smútočnej omše a vydarený koncert z diel Rossiniho a Donizettiho, môžeme konštatovať, že pesarský festival sa stáva magnetom svetovej hudobnej verejnosti a súčasne meradlom porovnávania interpretácie rossiniovskej hudby. Dvojtýždňový operný sviatok sa konal pod záštitou talianskeho prezidenta. Dôkazom toho, že opera ako žáner sa nestratí, je nielen značná časť publika z radov mládeže, ale aj plejáda mladých talentovaných operných i hereckých osobností. Odsledovať tento festival by mohlo byť povinnosťou pre adeptov operného spevu. Dostalo by sa im špičkovej a vzorovej interpretácie. Len čosi okolo sto kilometrov od Pesara, v ponuro malebnej Macerate, bola okrem Gounodovho Fausta a Verdiho Nabucca uvedená aj slávna Donizettiho Lucia z Lammermooru. Hralo sa na otvorenej aréne, komornejšej ako Verona, ale komplexný dojem bol priaznivý a hlboký. Tohtoročným festivalovým kreáciám by sa štipľavo ironický a postrehom bystrý starý pán G. Rossini či elegantný G. Donizetti, ktorého dvestoročnicu narodenia si pripomíname, určite potešili. Tak ako diváci, ktorí sa už tešia na ďalší ročník operných hodov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: PETER KUKUMBERG (Autor je spolupracovníkom SME.)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu