dnosti francúzskych ciest a diaľnic od nedele večer, keď zamestnanci tunajšej nákladnej dopravy vstúpia do štrajku. Britský labourista Mel Kinok, európsky komisár pre dopravu, požiadal už v stredu otvoreným listom francúzskeho ministra dopravy, komunistu Jeana-Clauda Kesota, aspoň o vytvorenie cestných koridorov, ktorými by mohli prechádzať zahraničné nákladiaky s tovarom zo susednej krajiny. Vo Francúzsku si už mnohé domácnosti nakúpili benzín, tým skôr, že od 1. novembra vo Francúzsku opäť zdražie. Podľa verejnej mienky vôbec nie je vylúčené, že od nedeľňajšieho večera o 22.00 h sa začne opäť dlhá blokáda francúzskych ciest, naftových rafinérií aj potravinárskych veľkoobchodov. Francúzski šoféri nákladnej dopravy žiadajú od dnešnej ľavicovej vlády to, čo im sľúbila vláda predchádzajúca. Totiž pracovný týždeň, ktorý by nepresiahol 50 hodín týždenne alebo 200 hodín mesačne, a, samozrejme, platenie nadčasov a výrazné zvýšenie platov. Tunajší autodopravcovia sa bránia, že vzhľadom na konkurenciu z južnej a strednej Európy im neostáva na platy, pretože by neobstáli. Zástupcovia odborových organizácií zasa obviňujú zamestnávateľov, že svojou neústupnosťou chcú donútiť dnešnú ľavicovú vládu, aby rozpočtovo ustúpila. To, ako to dopadne, sa dozvieme až v nedeľu o 22. hodine.
Autor: ADOLF BAŠTA, PARÍŽ (Autor je stálym spolupracovníkom SME.)