na titul sľubovala dramatickú zápletku. Počasie v juhošpanielskom Jereze bolo priam ideálne. Teplota vzduchu 20 stupňov Celzia, teplota povrchu trate o šesť stupňov vyššia. Od začiatku sa zdalo, že navrch má dvojnásobný majster sveta M. Schumacher. Ideálny štart z druhej pozície na štartovom rošte, vytvorenie si dostačujúceho, vyše päťsekundového náskoku pred konkurentom z Williamsu, spoľahlivá práca mechanikov pri výmene pneumatík a dotankovaní - to všetko hovorilo pre oveľa populárnejšieho Nemca. Na druhej strane miestami nervózne správanie Villeneuvovho Williamsu i jeho príslovečná psychická labilita vyvolávala čoraz ostrejšie kontúry o víťazstve vzpínajúceho sa koníka z Maranella po osemnástich rokoch. Po druhej výmene pneumatík v 42 kole sa však karta začala pomaly obracať a z päťsekundového náskoku zostal odrazu len obraz Kanaďanovho auta v spätnom zrkadle "Schumiho" auta. Po prejdení 47. kola bol ich odstup už pol-sekundový. Prišla dlhá rýchla rovinka, kde sa absolútna rýchlosť pohybovala okolo 295 kilometrov za hodinu. Asi v jej polovici vybehol Villeneuve zo vzduchového komína Ferrari a nasadil k predbiehaniu. Do pravotočivej zákruty vchádzal v ideálnej stope, o pol voza pred Schumacherom. "Schumi" vycítil, že sen o titule sa pomaly rozplýva, a zúfalo sa chcel vrátiť do hry. Náraz do ľavého chladiča Williamsu ho však odrazil do štrku, odkiaľ sa už červené Ferrari nedostalo. Geniálneho pilota F1 vyradila z bojov vlastná jazdecká chyba. A to ešte bude musieť dlho vysvetľovať, prečo sprava vpálil do Williamsu... Vedenie vo Williamse, na čele s F. Williamsom a šéfkonštruktérom P. Headom bleskovo skonštatovalo ďalšiu spôsobilosť ich auta a Villeneuvovi nič iné nezostávalo, len aby si taktickou jazdou prišiel po svoj prvý majstrovský titul. Na druhú sezónu v F1 to nie je zlý výsledok. Ostatne, len naplnil predpoklady londýnskych bookmakerov, ktorí ho pred začiatkom sezóny favorizovali v pomere 4:1...
Autor: pet