Mikuláš. Rovnaký sortiment ponúkajú aj v polyetylénových (PET) fľašiach. Ako v rozhovore pre SME uviedol predseda predstavenstva a. s. Stredoslovenské žriedla Mgr. Radovan Horecký, nedávno prišli aj s ďalšou novinkou - okrem pollitrových a poldruhalitrových PET fliaš začali minerálnu vodu dodávať na trh aj v dvojlitrových PET fľašiach. Prevahu si však naďalej udržiavajú sklenené fľaše, ktoré výrazne uprednostňujú najmä spotrebitelia na vidieku - až 80 percent minerálnych vôd z produkcie Stredoslovenských žriediel sa predáva v "skle".
Stredosloenské žriedla pracujú aj na novom, atraktívnejšom dizajne svojich výrobkov. Na fľašiach minerálnej vody Budiš sa objavili začiatkom tohto roka nové etikety, známa Fatra sa dočká rovnakej zmeny dizajnu už v najbližšom období. V prípade budišskej minerálky sa podľa slov Mgr. Horeckého zmena dizajnu prejavila jednoznačne pozitívne a potvrdilo sa, že aj obal predáva.
Ako uviedol riaditeľ a. s. Ing. Ján Číž, na základe rozhodnutia predstavenstva a. s. a v spolupráci s konzultačnou a poradenskou firmou TQM Consulting, s. r. o., podnik zabezpečuje výstavbu a zavedenie systému manažovania kvality podľa požiadaviek noriem radu EN ISO 9000. Podľa jeho slov je na základe doterajšieho priebehu prác možné očakávať certifikačný audit v polroku budúceho roku. "Dosiahnutie certifikátu je jedným z cieľov spoločnosti smerujúcich k uspokojeniu potrieb našich odberateľov," konštatoval.
Minerálne vody Budiš a Fatra si nachádzajú cestu aj do zahraničia. Okrem ČR, ktorá je tradičným miestom ich vývozu, sa vedú rokovania o exporte oboch značiek minerálok do takých exotických krajín, akými sú Singapur a Indonézia. Na akcii nazvanej Týždeň Slovenska v Indonézii, ktorá sa uskutočnila na prelome augusta a septembra tohto roka v hlavnom meste Indonézie Djakarte, zástupcovia Stredoslovenských žriediel predstavili minerálky tamojším podnikateľom.