Útle žieňa, ktoré má za sebou mimoriadne kolekcie Debut a Post, ladne odplávalo z vôd jednoduchého popu, ponúkajúceho široký priestor na moderné remixy, a zaťalo do živého prieniku náročnejších symfonických plôch s trblietavým dievčenským vokálom. Preč sú už vyslovené hity ako Human Behaviour, Violently Happy, Venus as a Boy či Big Time Sensuality. Ešte aj niekdajšie na prvý pohľad ťažko vyčesateľné hrče vlasov, ktorými preslávila svoj nezameniteľný imidž, uplietla na obale albumu do dvoch bizarných útvarov na hlave akejsi ráznej eskimáckej princeznej. Štylizáciu majú na svedomí módny návrhár Alexander McQueen, vizážistka Katy Englandová a fotograf Nick Knight. Väčšinu z desiatich kompozícií si Björk sama napísala i produkovala, časť zmixoval slávny Howie B, ktorý nedávno robil predskokana írskej skupine U2 na pražskom Strahove, a orchestrálne plochy ozvláštnili aranžmány Islandského sláčikového okteta. Hneď v úvodnej skladbe Hunter (Lovec) ťažko rozoznať, či je Björk skutočným poľovníkom alebo lovenou obeťou. V besnom rytme pripomínajúcom zrýchlený pulz prechádza jej hlas z vyjaveného napätia do odhodlania štvanej šelmy a zmenám vokálovej vrstvy sú podriadené i sláčikové sekvencie. Filmová šírka podkladu v nahrávke Jóga prebúdza emotívne zadýchaný prejav a symfonické teleso má do činenia s výdobytkami počítačov. Takmer tibetský začiatok Unravel otvorí bránu prírodných zvukov a jazyk živelného hlasu by si pokojne mohol podať ruku s dorozumievacím prostriedkom majiteľky multipasu Leeloo Dallasovej z filmu Piaty element. Bachelorette znie opäť ako panoramatický thriller, zavýjajúce barové frázovanie akoby vychádzalo z hrdla modrej divy v tej istej snímke Luca Bessona, až po námornícky akordeónový záver. Iba `a capella štartuje All Neon Like s jemnými jaskynnými zvukmi v techno rytme. Sťa z útrob karuselu alebo romantickej hracej skrinky sa vydiera melódia 5 Years, s postupnou atmosférou obetného rituálu v zamrznutej krajine snehovnej kráľovnej a s plynulým zimným prechodom do kompozície Immature. Alarm Call potom znova rozozvučí typickú pózu navonok "dementného" spevu vrčiacej a zvíjajúcej sa chovankyne zamotanej do zvieracej kazajky. Ad absurdum moderný zvuk na rozhraní škriekajúcej počítačovej hry dotvára v piesni Pluto iba vokóderová prítomnosť tváre z obrazovky, v pozadí s náznakmi orientálnej filozofie a kultúry. Napokon prichádza výdych All Is Full of Love - sférický hold životu a zázrakom všemocnej prírody...
Björk Gudmundsdóttirová sa narodila v roku 1965 v Reykjavíku, od šiestich rokov navštevovala hudobnú školu, kde sa učila hrať na klavír a flautu. Prvú platňu si nahrala už v jedenástich a prispeli na ňu priatelia jej nevlastného otca. Na prelome 70. a 80. rokov vystriedala rad máloperspektívnych skupín ako Tappi Tikarrass, Exodus či Kukl, až zakotvila v severskej legende Sugarcubes, kde našla aj svojho bývalého manžela Thóra Eldona, s ktorým má syna Sindriho. O pope a tanečnej hudbe však mala vlastnú predstavu, ktorú zúročila v samostatnej sólovej dráhe. Osud hviezd jej doprial aj svoje tienisté stránky - krátko pred nahrávaním albumu Homogenic jej psychopatický americký fanúšik adresoval listovú bombu. Nešťastiu zabránila až polícia a sám odosielateľ spáchal samovraždu. Otrasená Björk sa ešte medzitým v Bangkoku pobila s fotografmi, ktorí ohrozili súkromie jej syna. Majiteľka skvostného hlasu a interpretka vznešených melódií však chráni aj súkromné územia svojich priaznivcov. Inak by totiž do ich domovov nepriniesla lahodnú atmosféru svojich piesní.