TRNAVA (SME - jk) - Takmer každoročnú výmenu vrcholového manažmentu a následné zmeny organizačnej štruktúry, ktoré Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyšli na "obrovské milióny", pokladajú zástupcovia Nezávislých kresťanských odborov Slovenska (NKOS) za príčinu neúnosných strát v rezorte. "Manažéri neboli za škody postihnutí, odišli a peniaze sú preč," uviedol pre SME centrálny tajomník NKOS P. Novoveský, podľa ktorého riadiaci pracovníci podpisovali pre železnicu nevýhodné leasingové zmluvy podobne ako dohody s rôznymi firmami o vykonaní nikdy nezrealizovaných prác. "Nákladná doprava je zisková, napriek tomu, že sa poskytovali neefektívne zľavy pre VSŽ. Čo sa týka osobnej dopravy, dotácie dostávame vo veľmi nízkej hodnote, a tak vlastne suplujeme štát," povedal pre SME predseda NKOS - železnice J. Micsinai. Podľa neho vládou garantovaný úver v prípade, že sa skutočne použije na krytie investícií, bude mať priaznivý dopad. "Radoví zamestnanci však ťažko chápu, keď za nimi príde úradník v dvojmiliónovom aute a začne sa ich vypytovať, kde treba skumulovať funkcie, prepustiť či ušetriť," poznamenal P. Novoveský. V NKOS vidia riešenie v zjednodušení komplikovanej organizačnej štruktúry, vypracovaní koncepcie, konkretizovaní zodpovednosti vedúcich pracovníkov a "neuprednostňovaní politického systému pri obsadzovaní riaditeľských miest". Podľa J. Micsinaia situáciu v ŽSR však nemôžu odbory ovplyvňovať, pretože majú právo vstupovať len do sociálnej sféry.
Autor: SME - jk