na veľmi vhodnom mieste, priamo v budove Svetového obchodného strediska a pri rotterdamskej burze. Nealov diár je preplnený termínmi schôdzok a rokovaní, takže na rozhovor má len pár minút, a ten je ešte stále prerušovaný zvonením telefónu. Každý má svoje časopisy: muži, ženy, domáce zvieratá, roboti, záhradkári, len milionári nie, hovorí. A ako s obrovským presvedčením dodáva, teraz boháči konečne dostanú skutočne dobrý a exkluzívny magazín. Časopis sa volá Elitair (Príslušník elity) a od decembra ho bude dostávať asi 40 000 odberateľov zatiaľ v Holandsku. Ďalších 10 000 výtlačkov bude Lachman rozosielať do starostlivo vybraných novinových stánkov, kde budú k dispozícii za 12,5 holandských guldenov, teda asi za 210 Sk. Lachman verí, že vie, čo jeho čitatelia chcú: kvalitu a informácie zabalené do rafinovanej atmosféry. Nie všetci milionári sú si ale rovní. Lachmanovu klientelu tvorí len skutočná peňažná aristokracia. Ľudia, ktorým pomohla k bohatstvu výhra v lotérii či takzvaní noví zbohatlíci nie sú vítaní. Čitatelia musia dokázať, že majú vkus a zmysel pre eleganciu. Každý, kto by sa príliš chválil svojimi peniazmi, bude z Lachmanovho adresára žiaducich zákazníkov okamžite vyčiarknutý. Prvé číslo Elitaira bude tematicky zamerané na problém, s ktorým sa stretávajú len tí najbohatší, a tým je nebezpečenstvo únosu kvôli výkupnému. "Keď máte veľa peňazí, veľké auto a krásny dom, potom ste vystavení obrovskému nebezpečenstvu. A skupina ľudí, na ktorých sa obraciam, má z tejto veci skutočne veľké obavy. Preto im budeme poskytovať rady, ako sa tejto hrozbe vyhnúť a ako ochrániť svoje deti," povedal Lachman. Šéfredaktor a vydávateľ v jednej osobe sa netají tým, že s časopisom nemá žiadne finančné problémy. Elitair získava peniaze z reklám a tie sa len hrnú, hovorí. V skutočnosti kvôli reklame vôbec žiadnu firmu nenáhaňal, tie naopak stoja v rade, aby sa pre ne v časopise ušlo miesto.
Autor: ČTK/DPA