v galérii v roku 1994, v ktorej rámci Meluzin vytvoril rozsiahlu inštaláciu "Kunst-Koonst". Dnes, s odstupom troch rokov, sa autor intenzívne zaoberá predovšetkým aktuálnymi výrazovými možnosťami videoumenia. Spolu s J. Želibskou a P. Rónaiom patrí autor v domácom kontexte k protagonistom tohto aktuálneho výtvarného média. Ku-klux-klon je monotematickou, minimalisticky čistou videoinštaláciou, situovanou v štyroch priestoroch prízemia historického objektu Bethlenovho domu. Meluzin v nej rešpektuje a využíva prirodzené dispozičné členenie priestoru, v ktorom myšlienkovo a vizuálne kumuluje a rozvíja ústredný prvok - "sochársky" pojednaný videoobjekt. Samotný názov projektu odkazuje k aktuálnej spoločensko-etickej téme klonovania. Autor do úvodu inštalácie situoval dvojicu identických prvkov-objektov, v ktorých zjednocuje - mutuje motívy cirkevného-sakrálneho so satanskými. Televízne monitory, vnímané divákom len prostredníctvom perforovaných prvkov - kresťanských krížov, obsahujú jediný prvok - ireálny časový elektronický bežiaci údaj. Vstupná dvojica objektov je následne "klonovaná" do absurdne pôsobiaceho vizuálneho zmnoženia, v závere výstavy evokujúceho agresívne, desivé panoptikum.
Meluzin v tomto projekte rozpracoval prostredníctvom aktuálnych výtvarnovýrazových prvkov objektu, inštalácie a videa súčasne niekoľko obsahových rovín. Do protikladu minimalisticky pojednaných prvkov - videoobjektov simulujúcich postup absurdného klonovania času - situoval autor objekt - tajomnú schránku šíriacu magickú modrú paru. Objekt svojou formou evokuje prvok mysticizmu stvorenia, ktoré vlastne súčasná veda a globálne vývoj civilizácie zásadným spôsobom narušuje a deštruuje. Vizionársky pôsobiaca inštalácia P. Meluzina tak opäť siaha po jemu typických prvkoch paradoxu, kriticky a ironicky reflektujúcom teóriu a prax chaosu súčasného bytia. Špecifického pandanta Ku-klux-klonu na výstave predstavuje sprievodná inštalácia Life styl/Still life, ktorá tvorí v suteréne galérie myšlienkovú i výrazovú protiváhu. Zakladá sa na prvkoch ready-madeu, evokujúc intímnu atmosféru príjemného televízneho večera. Bizarne a teatrálne pôsobiaci partnerský pár v absurdnej erotickej extáze "pózuje" pred zrniacim prenosom STV. Meluzin tak v dvoch rovinách videnia skepticky nazerá na súčasného človeka. Nastavuje krivé zrkadlo ako univerzálnemu, tak i osobnému vývoju človeka.
Autor: ALENA VRBANOVÁ (Autorka je výtvarnou kritičkou a