Kulisu vyhrotených americko-irackých vzťahov v súčasnosti dotvára vtip, ktorý sa rozšíril medzi arabskými diplomatmi, akreditovanými v USA, a ktorý si rýchlo obľúbili zástupcovia ostatných štátov. Protisaddámovsky naladená americká tlač vtipom ochotne pobavila verejnosť: "Saddám sa spolu s priateľom stratili hlboko v púšti. Vtom našli zázračný prsteň, ktorý každému sľúbil splniť želanie. Želám si jedno: aby som sa vrátil domov k priateľom a k rodine," povedal Saddámov spoločník. "Želám si jedno: aby sa môj spoločník nemohol vrátiť domov k priateľom a k rodine," znelo prianie Saddáma.
ZAUJÍMAVÝ SPÔSOB ZVÝŠENIA PÔRODNOSTI
Starosta brazílskeho mesta Bocaiuva do Sul našiel zaujímavý spôsob, ako zvýšiť stále klesajúcu pôrodnosť - zakázal v meste predaj antikoncepčných prostriedkov. Vynaliezavý starosta Elcio Berti v pondelok podpísal dekrét, ktorým s okamžitou platnosťou zakazuje v meste predaj prezervatívov a antikoncepčných tabletiek. Cieľom starostu je zvýšiť počet obyvateľov mesta, čo by mu zaručilo zachovanie dotácií zo štátneho rozpočtu. "Mesto trpí nedostatkom financií. Jednoducho nemám inú možnosť, ako snažiť sa o zvýšenie počtu obyvateľov," uviedol na obhajobu svojho nápadu E. Berti.
TRUMPOVÁ CHCE PREZRADIŤ VŠETKO
Ivana Trumpová, bývalá manželka amerického miliardára Donalda Trumpa, sa rozhodla prezradiť podrobnosti zo svojho života medzi spoločenskou smotánkou v novom televíznom programe, ktorý moderuje Brigitte Nielsenová. Bývalá československá reprezentantka v zjazdovom lyžovaní otvorí pre televíznych divákov svoje srdce a prezradí zaujímavosti o svojich manželstvách a rozvodoch s milionármi. Talkshow s názvom Gitte a priatelia vysiela dánska televízia a jej moderátorka si do nej pozýva výlučne známe svetové osobnosti.
KONTROVERZNÁ REKLAMA
Len ťažko sa v amerických oznamovacích prostriedkoch presadzuje reklama, ktorá nahovára Američanov, aby nenakupovali. Reklamu s krochkajúcim prasiatkom na pozadí mapy Spojených štátov a hlasom, ktorý oznamuje, že priemerný Američan spotrebuje päťkrát viac ako Mexičan, desaťkrát viac ako Číňan a 30-krát viac ako Ind, nikto neche vysielať. Apeluje totiž na Američanov, aby si aspoň na Deň vďakyvzdania od nákupov odpočinuli. Ani jedna z troch najväčších televíznych sietí nechce o reklame ani počuť. "Nechceme žiadnu reklamu, ktorá je v rozpore s našimi legálnymi obchodnými záujmami," povedal denníku The Wall Street Journal zástupca televíznej siete NBC. Spravodajská televízna stanica CNN reklamu už tretí rok po sebe do vysielania CNN Headline News zaraďuje. "Mali by sme i v našom komerčnom priestore umožniť diskusiu o aktuálnych problémoch," vysvetlil hovorca spoločnosti Time Warner Inc.