Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Nález arbitrážnej komisie hovorí, že reklama Rádia Koliba porušila etiku

BRATISLAVA (SME - ch) - Uverejnením inzerátu a billboardov, propagujúcich Rádio Koliba parafrázou obrazu Eugena Delacroixa "Sloboda vedie ľud", došlo k porušeniu niektorých ustanovení Etických zásad reklamnej praxe, platných na území SR (tzv. Kódex).

Uvádza sa to v náleze Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu r. č. 96/09/15. Komisia dospela k záveru, že boli porušené najmä tie ustanovenia kódexu, ktoré stanovujú, že reklama musí byť slušná, čestná a pravdivá, nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a nesmie byť spôsobilá privodiť ujmu iným súťažiacim. Arbitrážna komisia skonštatovala, že uverejnením billboardov, voľne prístupných verejnosti a najmä inzerátu v mesačníku Stratégie na Slovensku, určenom osobám aktívnym v marketingovej komunikácii, mohlo dôjsť k poškodeniu iných rozhlasových staníc, ktorých logotypy (Rádio Twist, Fun Radio a Rock FM Radio - pozn. red.) sú v reklamách vyobrazené. Ako sa uvádza v odôvodnení nálezu, "takéto konanie treba pokladať za konanie v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a samotná reklama je spôsobilá privodiť ujmu iným súťažiacim, k čomu došlo hrubo neetickým konaním tak, že reklamu nemožno pokladať za slušnú, čestnú a pravdivú." Zadávateľom reklamnej kampane bola reklamná agentúra Donar, podľa ktorej cieľom reklamy bolo vyvolať úsmev.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 546
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 724
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 494
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 399
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 909
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 865
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 440
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 430
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 289
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.